پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آیه ای که خطر زلزله را برطرف میکند
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

 

 

 

،رفع زمین‌لرزه،دعای رفع زمین‌لرزه

 آیه‌ای از قرآن برای بز طرف شدن "زلزله"

 

زمین‌لرزه یا زلزله نوعی جنبش زمین است که به علّت آزاد شدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسل‌های پوسته زمین در مدّتی کوتاه روی می‌دهد. یکی از کارهای مهم در وقوع زمین‌لرزه آن است که خود را آماده کنیم تا در صورت وقوع آن، بدانیم باید چه کار کنیم. آماده بودن و دانستن این‌که موقع زلزله چه کاری باید انجام داد، می‌تواند در انجام اقدامات سریع و به‌موقع کمک شایان توجهی کند. ترس و وحشت؛ سرعت عمل و صحت رفتار شما را کاهش می‌دهد.

 

:: برچسب‌ها: زلزله ، دماوند ,



اطلاعیه ستاد کل
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1396
بازدید : 29
نویسنده : علی

 ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای مصوبات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در خصوص سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را اعلام کرد.
در این اطلاعیه ضمن عرض تسلیت به هموطنان زلزله‌زده استان کرمانشاه که عزیزان خود را از دست داده‌اند و علو درجات برای تمامی درگذشتگان حادثه و آرزوی صبر و سلامتی برای کسانی که در این حادثه مصدوم شده‌اند، بنا به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا، تسهیلاتی به شرح زیر برای کارکنان وظیفه مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است: 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 33
نویسنده : علی

  

ناخدا یکم خالد پرویز فرمانده ناوگروه پاکستانی با دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش ضمن خوش آمدگویی به فرمانده و کارکنان ناوگروه پاکستانی، گفت: سفرهای دریانوردی نظامی از دیرباز بین ایران و پاکستان برقرار بوده است.
وی افزود: این سفرها باعث نزدیکی بیشتر فرهنگ دو کشور که اشتراکات دینی و ملی زیادی دارند، می‌شود.
فرمانده ناو گروه پاکستان نیز در ابتدا با ابراز همدردی با مردم  کشورمان به دلیل وقوع زلزله کرمانشاه، این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفت.
ناخدا یکم خالد پرویز با تاکید بر اینکه سفرهای دریانوردی به ایران باعث تعمیق روابط دوستانه بین دو کشور می‌شود، گفت: اینگونه سفرها موجب انتقال تجربیات تخصصی می شود.
ناوگروه نیروی دریایی پاکستان شامل ناوچه موشک انداز دِهشَت و ناو بادبانی رهنورد صبح امروز به منطقه یکم امامت وارد شد.

:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



ماه نو
نوشته شده در سه شنبه 30 آبان 1396
بازدید : 43
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: ربیع الاول ، دماوند ,



بازدید : 25
نویسنده : علی

 امیر نصیر زاده گفت: ماهیت تشکیل نیروی مسلح، تامین امینت کشور و مردم در هر شرایطی، از جمله در زمان جنگ، صلح، بحران ها و حوادث غیر مترقبه است.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیر زاده جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این نیرو ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر کرمانشاه گفت: در اولین ساعات بعد از وقوع زلزله اخیر، نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح به کارهای امداد وارد شد.
وی افزود: در این راستا نهاجا، اقدام به زدن بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده و اعزام پزشکان و کادر درمانی از بیمارستان بعثت و دیگر بیمارستان های این نیرو به غرب کشور کرد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



رهبرم ......
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 57
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



بازدید : 29
نویسنده : علی

 

    • 0
 

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با بیان اینکه در عملیات شکست حصر سوسنگرد  تیپ  لشکر زرهی 92 در برابر 2 لشکر زرهی و مکانیزه ی مجهز و تقویت شده عراق عملیات آفندی انجام داد، گفت: شکست حصر سوسنگرد در تاریخ جنگ‌های زرهی بی‌سابقه است.
 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، همایش تحلیل عملیات  آزادسازی سوسنگرد از نگاه راهبردی در محل دانشگاه فرماندهی ستاد آجا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سه‌دهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و جمعی از اساتید دانشگاه فرماندهی ستاد آجا و فرماندهان زمان جنگ در عملیات سوسنگرد برگزار شد.
در این مراسم سردار سه‌دهی با اشاره به سالروز شکست حصر سوسنگرد در 26 آبان‌ماه سال 1359 به نقش مهم فرماندهان این عملیات، سرلشکر محمد سلیمی، امیر سرتیپ قاسمی نو فرمانده وقت لشکر 92 زرهی خوزستان و امیر سرتیپ  امرا... شهبازی فرمانده وقت تیپ دوم لشکر 92 زرهی اشاره و اظهار کرد: این فرماندهان نقش مهمی در شکست حصر سوسنگرد داشتند .


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



کاخ چهلستون اصفهان
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 42
نویسنده : علی
 

عکس کاخ چهل ستون،تصاویر کاخ چهل ستون

کاخ چهل‌ستون از بناهای تاریخی اصفهان است

  

نام اصفهان یادآور تاریخ و فرهنگ است، شهری با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار که از پربازدیدترین شهرهای ایران است و حتی گردشگران خارجی و بین المللی زیادی هم دارد. همین که قدم به شهر اصفهان می گذارید تحت تاثیر فضای تاریخی شهر قرار می گیرید و در هر قدم مردمی خونگرم را می بینید که با لهجه ای شیرین در حال زندگی در یکی از زیباترین شهرهای ایران هستند. کاخ چهل ستون یکی از معروف ترین و تماشایی ترین جاذبه های اصفهان است که با توجه به نزدیکی اش به میدان نقش جهای از اولین جاذبه هایی است که خیلی از گردشگران در سفر به اصفهان از آن دیدن می کنند. این کاخ در باغی سرسبز با درختان کهنسال قرار دارد و به غیر از عمارت تاریخی و باشکوهش، خود باغ هم از جاذبه های بینظیر آن است. اگر می خواهید از کاخ چهل ستون در اصفهان بیشتر بدانید در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

عکس کاخ چهل ستون،تصاویر کاخ چهل ستون


:: برچسب‌ها: کاخ چهلستون ، اصفهان ، دماوند ,



حضور در دریاها نیاز امروز نیروی دریایی
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 77
نویسنده : علی
    • 0
 

امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره نیازهای امروز نداجا اظهار کرد: طبق گفته فرمانده معظم کل قوا نیاز امروز نداجا حضور در دریاهاست.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش باید چندین نقش مختلف را در زمان صلح و دفاع ایفا کند که مهمترین آن نقش‌های نظامی، سیاسی و بازنگه‌داشتن خطوط مواصلاتی در دریاست؛ پس با این نکته می‌توان دریافت که نیروی دریایی مسئولیت‌هایی را در قبال کشور دارد که از جمله آن می‌توان به تأمین امنیت منابع دریایی اشاره کرد.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



بیماری آمپیم
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 49
نویسنده : علی
 

 

درمان بیماری آمپیم‌ ,علائم بیماری آمپیم‌

 علائم بیماری آمپیم‌

 

آمپیم‌ (empyema) عبارت‌ است‌ از تجمع‌ چرک‌ در یکی‌ از حفرات‌ بدن‌. معمولاً در فضای‌ اطراف‌ ریه‌ها بین‌ لایه‌های‌ پرده‌ جنب‌ دچار عفونت‌، اتفاق‌ می‌افتد. آمپیم‌ به‌ علت‌ استفاده‌ از آنتی‌بیوتیک‌ها تقریباً به‌ ندرت‌ رخ‌ می‌دهد.

 

آمپیم مجموعه ای از چرک (سلول های مرده و مایع آلوده) در داخل حفره های بدن است. معمولا، این  چرک داخل حفره پلور ، و یا “فضای جنب وارد می شود.” حفره پلور فضای باریک بین سطح ریه ها و پوشش داخلی قفسه سینه است.


:: برچسب‌ها: آمپیم ، دماوند ,



عروج شهادت گونه یکی از کارکنان ارتش
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 23
نویسنده : علی
    • 0
 

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. مرتضی قبادی از اعضای کادر بهداشت و درمان ارتش به دلیل فعالیت زیاد و استرس های وارده حین کمک رسانی به زلزله زدگان بر اثر ایست قلبی، به لقا الله پیوست.

شایان ذکرروز گذشته نیز سروان حسن نیرپور از نیرو های هوانیروز کرمانشاه هنگام خدمت رسانی به مناطق زلزله زده در روستای کوئیک سرپل ذهاب به لقا الله پیوست.

مرتضی قبادی از پرسنل اتاق عمل بیمارستان 520 ارتش کرمانشاه حین تلاش برای نجات جان زلزله زدگان، در اتاق عمل دچار سکته قلبی شد.

علت سکته قلبی مرتضی قبادی فشار روحی و روانی ناشی از وضعیت وخیم زلزله زده های استان کرمانشاه بوده است.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



ارسال کشتی فضایی به ماه
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی
    • 0
 

اخبار,اخبار علمی وآموزشی,کشتی فضایی

روسیه مشغول ساخت کشتی فضایی بی سرنشینی است که ۲۰۲۰ برای جمع آوری اطلاعات و نمونه به ماه می رود.

به گزارش  مهر،  روسیه مشغول ساخت یک کشتی فضایی ۳۰ میلیون پوندی است که برای اکتشاف به ماه فرستاده می شود. این کشتی فضایی بدون سرنشین به ماه می رود.

 کشتی فضایی که Luna-۲۵ نام گرفته  قطب جنوبی ماه را بررسی می کند و نمونه هایی از خاک آن را برای تحلیل و مطالعه بیشتر به زمین می آورد.

این کشتی که ۴۰ سال پس از آخرین ماموریت روسیه به ماه به فضا می رود. فضاپیمای قبلی Luna-۲۴  نام داشت که به عنوان یک ایستگاه فضایی اتوماتیک عمل می کند و هدایت کشتی فضایی بی سرنشین را برعهده دارد.

کشتی فضایی در ۲۰۲۰ میلادی به فضا ارسال می شود.     ض


:: برچسب‌ها: کشتی فضایی ، دماوند ,



درمان مصدومان زلزله در بیمارستان بعثت نهاجا
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 29
نویسنده : علی
    • 0
 

مسئول تیم پزشکی نیروی هوایی ارتش در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور از حضور تیم‌های پزشکی نهاجا در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: همچنین 44 مصدوم این حادثه دلخراش در بیمارستان بعثت بستری و مداوا شدند.
دکتر قربانعلی عقیقی، مسئول تیم پزشکی نیروی هوایی ارتش در کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در گفت‌وگو با دفاع پرس اظهار داشت: پست امدادی نیروی هوایی ارتش که در فرودگاه ایلام مستقر بود، شب حادثه (یکشنبه شب هفته گذشته) بلافاصله به مناطق زلزله‌زده اعزام و در پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب مستقر شد.
وی افزود: کادر درمانی اعزامی نهاجا به مناطق زلزله‌زده 30 نفر بود که از یک دستگاه اتوبوس اتاق عمل، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس 13 تخت‌خوابه، 1 چادر داروخانه سیار و 2 چادر 10 تخت‌خوابه برخوردار بود.
عقیقی گفت: در ادامه نیز 18 نفر از تهران به این کادر درمانی اضافه شدند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام رضا...
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 40
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام رضا ، دماوند ,



قهرمانی ارتش در چوگان
نوشته شده در یک شنبه 28 آبان 1396
بازدید : 25
نویسنده : علی
    • 0
 

تیم چوگان ارتش در اولین دوره رقابت‌های چوگان جام شهدای دانش‌آموز با برتری مقابل تیم خرگوش دره به عنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. به نقل از فدراسیون چوگان، دیدار فینال پيكارهای چوگان جام شهدای دانش‌آموز در باشگاه چوگان قصرفیروزه برگزار شد كه تیم ارتش با نتیجه 6 بر 3 مقابل خرگوش دره به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در تیم چوگان نیروی زمینی ارتش مسعود مظفری، حجت خانزاده، امیررضا بهبدی و رضا بهبدی به میدان رفتند و یوسف اکبری نیز به عنوان بازیکن ذخیره حاضر شد.

برای تیم چوگان خرگوش دره هم محسن عسگرزاده، بهادر بابایی، احمد فتاحی و مهدی پورسعادتی بازی کردند و مسعود پورسعادتی نیز بازیکن ذخیره این تیم بود.

یادآور می‌شود رقابت‌های مقدماتی جام شهدای دانش‌آموز بین تیم های خرگوش دره، نیروی زمینی ارتش و قصر فیروزه به صورت دوره‌ای برگزار شد که دو تیم خرگوش دره و ارتش برای برگزاری دیدار پایانی انتخاب شدند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چرا مغز در اوج فعالیت منفجر نمی شود
نوشته شده در جمعه 26 آبان 1396
بازدید : 35
نویسنده : علی

  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی,مغز

یک پژوهش به مطالعه دلیل عدم انفجار مغز در مواقع اوج فعالیت مانند زمان یادگیری پرداخته است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از نیوزویک، همانطور که نوزادان و کودکان رشد می‌کنند و یاد می‌گیرند، مغز آنها از لحاظ اندازه رشد می‌کند، اما مغز چگونه پس از اینکه به طور کامل رشد کرد، همچنان به یادگیری ادامه می‌دهد؟

 

محققان می‌گویند پاسخ ساده‌ای دارد. در یک مطالعه جدید نشان داده شده، سلول‌های مغز خود را برای نشان دادن قدرت و توانایی خود در پردازش اطلاعات جدید محک می‌زنند.

 


:: برچسب‌ها: مغز ، دماوند ,



گوسفندها چهره انسان را تشخیص می دهند
نوشته شده در جمعه 26 آبان 1396
بازدید : 44
نویسنده : علی
 

 

 

درباره گوسفندها,قابلیت تشخیص گوسفندان از چهره

گوسفندان نيز از قابليت تشخيص چهره ای مشابه پستانداران نخستين برخوردارند

 

نتایج تحقیقی جدید که توسط محققان دانشگاه کمبریج صورت گرفته نشان می دهد گوسفند توانایی شناسایی چهره های آشنا را در انسان ها دارد.

براساس گزارش BBC، محققان در كمبريج توانستند گوسفندي را آموزش دهند تا بتواند چهره هنرپيشگاني مانند جيك جيلنهال و اما واتسون، باراك اوباما رئيس جمهور سابق آمريكا و فيونا بروس مجري اخبار BBC را تشخيص دهد.


:: برچسب‌ها: گوسفند ، دماوند ,



نوشته شده در جمعه 26 آبان 1396
بازدید : 64
نویسنده : علی
 

 

تصاویر باغ محتشم

 باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی یا همان پارک شهر رشت قدیمی ترین پارک رشت است

 

 باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی یا همان پارک شهر رشت قدیمی ترین پارک رشت است و در ضلع جنوبی شهر رشت و در کنار رودخانه گوهر رود در خیابان حافظ قرار دارند که دارای دو بخش مکانیزه و باغ می ‌باشد قدمت پارک شهر یا باغ محتشم که امروزه پارک اصلی شهر رشت می ‌باشد، به دوران سلطنت ناصرالدین شاه قاجار می ‌رسد.


:: برچسب‌ها: باغ محتشم ، رشت ، دماوند ,



رهبرم ......
نوشته شده در جمعه 26 آبان 1396
بازدید : 51
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



ایام تسلیت
نوشته شده در جمعه 26 آبان 1396
بازدید : 30
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: صفر، دماوند ,



جاذبه های گردشگری بندرعباس
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 59
نویسنده : علی
    • 0
 

جاذبه های گردشگری بندر عباس

با سفر به بندرعباس با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شوید

 سفر به بندرعباس اتفاقی بسیار خاص به اندازه دیدن شهرهایی چون شیراز و اصفهان است. اگر در این شهرها آثار تاریخی شما را غافلگیر می‌کنند در بندرعباس دریا، جزایر و مردمان صمیمی‌اش این کار را خواهند کرد و البته نیز غذاهایش.

 قطار، اتوبوس یا هواپیما؟

برای سفر به بندرعباس اگر نخواهید با وسیله شخصی بروید که البته می‌تواند در صورت داشتن فرصت و امکانات، بسیار هیجان‌انگیز باشد از بین سه گزینه قطار، اتوبوس و هواپیما، قطار را پیشنهاد می‌کنیم.در ضمن در نظر داشته ‌باشید كه در سفر با وسیله شخصی اگر مبدا  تهران باشد باید چیزی ‌ حدود 1300 کیلومتر رانندگی کنید. ضمن اینكه توقف در شهرهای کاشان‌، اردستان‌، اردکان، میبد‌، یزد، رفسنجان و سیرجان شاید این مسیر یک و نیم روزه را تا بیش از دو روز طولانی كند. حاجی‌آباد اما آخرین مقصد قبل از بندرعباس است تا آرام‌آرام رطوبت و کمی شرجی، خبر از نزدیک شدن به دریا بدهد.



:: برچسب‌ها: بندرعباس ، دماوند ,



اهدای خون کارکنان پایگاه دریایی خرمشهر
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 41
نویسنده : علی
    • 0
 

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی صبح امروز، در راستای کمک رسانی به هموطنان زلزله زده استان کرمانشاه  جمعی از فرماندهان و کارکنان پایور و وظیفه این پایگاه در پایگاههای انتقال خون شهرستان های خرمشهر و آبادان حضور یافته و با اهدا خون به یاری نیازمندان شتنافتند.
در حاشیه این اقدام خدا پسندانه ناخدا حمودی فرمانده پایگاه دریایی شهدای تکاور ضمن عرض تسلیت به هموطنان داغ دیده گفت: در راستای اجرایی نمودن فرمان 
فرماندهی معظم کل قوا و دستور امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نسبت به کمک رسانی به هر شیوه و با تمام قوا به حادثه دیدگان با حضور داوطلبانه خود در پایگاههای انتقال خون همدردی خودمان را با هموطنان اعلام می داریم.


:: برچسب‌ها: زلزله ، آجا ، دماوند ,



هنگام سفر این داروها را داشته باشید
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی
    • 2
 

داروهای مورد نیاز در سفر

همراه داشتن قرص ضد تهوع در سفر برای بهبود و یا حتی پیشگیری از تهوع بسیار موثر خواهد بود

 لیست داروهای مورد نیاز در سفر چیست؟ همراه داشتن داروها در سفر چه ضرورتی دارد؟

افراد کثیرالسفر همیشه علاوه بر لباس و کفش و وسایلی که همه برای سفر جمع می کنند یک بسته کمک های اولیه در سفر دارند، که در مواقع بحران بسیار آن ها را کمک می کند.

در این مقاله می خواهیم درباره بسته ای صحبت کنیم که در سفر بسیار کارا و مفید خواهد بود و بسیار در مدیریت هزینه ها و پیشگیری از آسیب و بیماری ها  به شما کمک خواهد کرد. در قدم اول بهتر است بدانیم چه داروهایی باید با خود همراه ببریم؟



:: برچسب‌ها: دارو ، سفر ، دماوند ,



دو بیمارستان نیروی زمینی ارتش در سرپل ذهاب
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 40
نویسنده : علی
    • 0
 

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. امیر سرتیپ دوم دکتر جلیل رجبی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت: دو بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش از ارومیه و مهران در سرپل ذهاب مستقر شدند و یک بیمارستان صحرایی از نیروی هوایی ارتش  در منطقه حضور دارند.
وی افزود:دو تیم از دانشجویان و اساتید هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، تیم جراحی همراه با متخصصان ارتوپدی، مغز و اعصاب، اطفال و عمومی در منطقه حضور دارند و همچنین تیم جراحی مجهز نیز در صورت نیاز آماده اعزام به منطقه هستند.
فرمانده بهداشت، درمان و امداد ارتش خاطر نشان کرد:تیم های انتقال هوایی مجهز به بالگرد شنوک و هواپیمای سی 130و با امکانات کامل انتقال مجروحین و تجهیزات احیاء در منطقه آماده خدمت رسانی هستند.
وی در پایان از آمادگی صد درصدی تمامی مراکز درمانی ارتش جهت پذیرش آسیب دیدگان خبر داد.



:: برچسب‌ها: زلزله ، آجا ، دماوند ,



نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 39
نویسنده : علی
    • 0
 

سرپرست اوژانس کشور از استقرار تیم های واکنش سریع اورژانس در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: ۲۰ فروند بالگرد ارتش به کمک شتافت .

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با تسنیم در قصرشیرین با بیان اینکه تیم های واکنش سریع اورژانس در شهرهای زلزله زده کرمانشاه مستقر شده است، اظهار داشت: آمبولانس های اوژانس نزدیک قصرشیرین هستند.وی افزود: با توجه به تعداد مصدومان نسبت به تخت های بیمارستان، بنا داریم مصدومان را در بیمارستان های صحرایی مداوا کنیم.کولیوند با بیان اینکه از کردستان، ایلام، همدان، اصفهان و خرم آباد اتوبوس آمبولانس اعزام شده است، گفت: امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش 20 فروند بالگرد را برای خدمت رسانی بهتر از طریق هوایی آماده کرده اند. سرپرست اوژانس کشور با بیان اینکه هلال احمر نیز 6 فروند بالگرد را برای کمک اعرام خواهد کرد، گفت: در حال شرایط بهتر شده و بیشتر نگرانی برای روستاها در سر پل ذهاب و قصرشیرین است.


:: برچسب‌ها: زلزله ، آجا ، دماوند ,



ظرفیت حافظه ما ده برابر حدتصور است
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 43
نویسنده : علی

 انشمندان علوم اعصاب با از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که ظرفیت مغز انسان به طور تقریبی ۱۰ برابر چیزی است که پیش از این تصور می‌شد و طبق محاسبات کامپیوتری، این میزان ظرفیت معادل یک میلیون گیگابایت فضای ذخیره اطلاعات با شامل می‌شود.

 ظرفیت حافظه ما, آشنایی با ظرفیت حافظه

مغز ما بسیار پیچیده‌تر و منعطف‌تر از هارد درایو است و عملکرد بسیار متفاوتی نسبت به آن دارد

 به عبارتی، این مقدار حافظه معادل ظرفیت ۳۱ هزار و ۲۵۰ گوشی آیفون ۷ است که هر کدام ۳۲ گیگابایت گنجایش دارد. تمام این مقدار حافظه در مغز انسان جای گرفته است. به رغم اینکه دانشمندان اغلب ظرفیت مغز انسان را بر حسب الگوهای کامپیوتری اندازه‌گیری می‌کنند، مغز ما بسیار پیچیده‌تر و منعطف‌تر از هارد درایو است و عملکرد بسیار متفاوتی نسبت به آن دارد.


:: برچسب‌ها: مغز ، دماوند ,



بازدید : 25
نویسنده : علی
    • 0
 

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نخستین محموله امدادی ارتش، با هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش به منطقه سرپل ذهاب ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: دقایقی پیش 60 نفر از متخصصان و گروه پزشکی همراه با تجهیزات پزشکی و چادر توسط یک فروند هواپیماهای C130 به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی افزود: نیازمندی های ضروری مردم زلزله زده شامل آب معدنی و چادر نیز تا لحظاتی دیگر با هواپیمای دوم  به کرمانشاه و سرپل ذهاب ارسال خواهد شد.
امیر شاه صفی اظهار داشت: همچنین با هواپیمای سوم نیز تا ساعتی دیگر چادر و آب معدنی به مناطق زلزله زده ارسال می شود.
گفتنی است اقلام ارسالی شامل یک هزارو ششصد و پنجاه تخته چادر، 30 هزار بطری آب معدنی و تجهیزات پزشکی است  که از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله زده  اهداء شده است.


:: برچسب‌ها: زلزله ، آجا ، دماوند ,



گوش گیری که صدای مزاحم را ساکت می کند
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 108
نویسنده : علی
 
 

  اخبارعلمی,خبرهای علمی, گوش گیر

یک شرکت تولید کننده بلندگو، مشغول ساخت گوش گیری است که سروصدای مزاحم خواب کاربر را ساکت می کند.

به گزارش مهر به نقل از تک کرانچ، شرکت Bose که تولید کننده بلندگو است، به تازگی مشغول ابداع دستگاهی برای حل مشکل سروصدای مزاحم هنگام خواب است. درهمین راستا این شرکت «گوش گیرهای ضد صوت برای خواب» را طراحی کرده است.

 این گوش گیرها سروصدای محیط را از بین می برند تا فرد راحت تر بخواهد. تولید کننده ادعا می کند این گجت با مجموعه ای از اصوات از پیش تعیین شده  عرضه می شود که آرامبخش هستند و همزمان سروصدای مزاحم را پنهان می کنند.

 یکی دیگر از مزیت های این گجت وجود زنگ هشداری است که می توان آن را با اپلیکیشن موبایل تنظیم کرد. این زنگ هشدار فقط در گوش کاربر شنیده می شود  و در محیط منتشر نمی شود.



:: برچسب‌ها: صدا ، دماوند ,



آواربرداری زلزله کرمانشاه
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 37
نویسنده : علی

 

 

امیر سرلشکر موسوی گفت: 4 تیپ ارتش با قدرت و شدت، مشغول کار آواربرداری، امداد رسانی و بیرون آوردن مجروحین از زیر آوار ها در منطقه سرپل ذهاب هستند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ج.ا.ا که در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور دارد، با اعلام خبر فوق گفت: از آنجایی که برخی یگان های ارتش در منطقه غرب کشور حضور داشتند از دیشب شروع به آوار برداری و  امداد رسانی کرده اند.


:: برچسب‌ها: زلزله ، آجا ، دماوند ,



شک بعد از محل در نماز
نوشته شده در چهار شنبه 24 آبان 1396
بازدید : 59
نویسنده : علی

 

 

احکام شک در نماز

 منظور از «شک بعد از محل»، در نماز چیست؟

 منظور از «شک بعد از محل»، در نماز چیست؟

همه مراجع: شک بعد از محل، مانند آن است که در حال خواندن سوره، شک کند «حمد» را خوانده یا نه؛ در رکوع شک کند سوره را خوانده یا نه؛ در سجده شک کند رکوع را انجام داده یا نه؛ بعد از سلام شک کند تشهد را خوانده یا نه و... در تمام این موارد نباید به شک خود اعتنا کند؛ بلکه باید نماز را ادامه دهد و نماز صحیح است.


:: برچسب‌ها: نماز ، شک ، دماوند ,



نخ دندان سه بعدی از راه رسید
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 88
نویسنده : علی

 

 
پاک کردن لای دندان ها با خلال دندان یا نخ دندان فرایندی وقت گیر است که معمولا باعث پاک شدن همه جرم ها نیز نمی شود؛ اما نخ دندان سه بعدی می تواند این مشکل را حل کند. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، عموم دندان پزشکان به مردم توصیه می کنند حداقل روزی یک بار با نخ یا خلال دندان لابلای دندان های خود را پاکسازی کنند تا از پوسیدگی آنها جلوگیری شود.

 با ابداع نخ دندان سرتاسری سه بعدی می توان این کار را یک بار و با دقت کافی انجام داد تا بهداشت دهان و دندان به بهترین نحو رعایت شده باشد. شرکت بلیزیدنت سازنده این نخ دندان آن را به طور اختصاصی برای هر فرد و بر مبنای فرم دهان وی طراحی می کند.

 

:: برچسب‌ها: نخ دندان ، دماوند ,



بازدید : 56
نویسنده : علی

 ه گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. ، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در مراسم معارفه رییس جدید مرکز مطالعات راهبردی آجا گفت: مرکز مطالعات راهبردی یکی از سازمان‌های تحول آفرین و مسیرساز است که از اندیشه و نظر صاحبان فکر و ایده در جهت اعتلای ارتش و نیروهای مسلح استفاده می‌کند.

سرلشکر موسوی در ادامه تصریح کرد: تفاوت اساسی این مرکز با دیگر بخش‌ها در این است که همه برنامه‌ها و راهبردهای آن جزء به جزء مبتنی بر تدابیر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا است و اگر در طول حیاتش بتواند تنها یک ایده و تفکر خلاق که مبدا تحول باشد را ایجاد کند به هدفش رسیده است.

وی در ارتباط با حکم صادر از سوی فرمانده معظم کل قوا به امیر پوردستان به عنوان رئیس جدید مرکز مطالعات راهبردی آجا گفت: این حکم مبارک از دو جنبه دارای اهمیت است. اول اینکه اهمیت مرکز مطالعات را نشان می‌دهد و دوم بیانگر شخصیت و توانایی امیر پوردستان است که مورد عنایت خاص حضرت آقا بودند و هستند.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی و ارزشمند امیر پوردستان در مسئولیت‌های قبلی، برای ایشان در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



آیا اموات هم دلتنگ می شوند
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 22
نویسنده : علی

 بعد از مرگ، جسم انسان از بین می‌رود و روح باقی می‌ماند

  اصل وجود انسان همان روح است و احساسات انسانی از جمله عشق، دلتنگی و غیره همه حالات روحی است که توسط بعد مادی انسان به منصه ظهور می‌رسد و بعد از مرگ، جسم انسان از بین می‌رود و روح باقی می‌ماند، پس بدیهی است که احساساتی از جمله «دلتنگی» نیز باقی خواهند ماند.

پس از مرگ و جدایی روح از شدیدترین متعلقش که همان بدن است، شناخت‌ها و علایق و ارتباطات هم چنان باقی می‌ماند، البته با این تفاوت که پس از مرگ، اراده و اختیار از آدمی سلب می‌گردد؛ مردگان، صدای ما را (باذن الله) می‌شنوند، حتی حرف نیز می‌زنند، منتهی چون آنها دیگر ابزار مادی زبان را ندارند و ما نیز تا در دنیا هستیم، از راه اعضای بدن صداها را می‌شنویم و درک می‌کنیم، حرف یا پاسخ آنها را نمی‌شنویم. چنان چه در اخبار وارده و احادیث تصریح شده که شخص رسول الله (ص)، با مردگان حرف می‌زدند.



:: برچسب‌ها: اموات ، دماوند ,



حرم عشق
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 52
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: امام حسین، دماوند ,



بازدید : 37
نویسنده : علی

 

 به گزارش روابط عمومی ارتش

در ادامه تغییر و تحولات در نیروی دریایی ارتش امیر «ابراهیم اشکان‌» فرمانده قرارگاه جنوب، امیر «کلهر» معاون نیروی انسانی، امیر «پیمان جعفری تهرانی» معاون هماهنگ کننده و امیر «جعفری» معاون مهندسی از نیروی دریایی ارتش به ستاد ارتش منتقل شدند.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



رهبرم ......
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 99
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



چرا نام سرزمین ما را ایران یران ، دماوند
نوشته شده در دو شنبه 22 آبان 1396
بازدید : 15
نویسنده : علی

 هزاران سال پیش ، یکی از قبایل و دسته های بزرگ بشری کـه امروزه به نژاد « هند – اروپایی » و بـه قول مورخان فرانسوی « اریایی» شهرت دارند ، مردمی شجاع ، با هوش و سپید پوست بودند . ایـن قوم براثر ازدیاد جمعیت و گذشت زمـان ، قسمت بزرگی از آسیا و تمام اروپا را تحت تسلط و اختیار خود در آورد و در آن مناطـق بـه صورت ملت های مختلف ، سکونت گزیدند .

تاریخ و تمدن, نام سرزمین ایران

نام گذاری ایران

 دسته ای از این نـژاد بزرگ « هند – اروپایی »  یا «آریایی » ،  در تـاریخی نامعلوم ( احتمالاً حـدود 3 هـزارسـال قبل از میلاد مسیح ) از قبیله ی اصلی خود جدا شده و در ناحیه ای از آسیای مرگزی سکونت گزید . مورخان ، این دسته ی جدا شده که بعد ها دو ملت « هند » و« ایرانی » را به وجود آوردند ، نژاد « هند – ایرانی » می خوانند.



:: برچسب‌ها: ایران ، دماوند ,



بازدید : 31
نویسنده : علی

  دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش گفت: همه کارکنان نیروی دریایی باید به شعار راه ما راه حسین (ع) است توجه و بدانند که حرکت در مسیر، کار عظیمی است.

امیر سیاری با اشاره به موفقیت های به دست آمده در نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: آنچه در نیروی دریایی ارتش اتفاق افتاده عنایت خداوند متعال و حرکت در راه ولایت فقیه و تلاش همه کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش است.
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حمایت سلسله مراتب فرماندهی ارتش که همواره ما را مورد حمایت قرار داده‌اند و تلاش و کوشش، از خود گذشتگی و ولایتمداری کارکنان نیروی دریایی باعث موفقیت‌های این سال‌های نیروی دریایی بوده است. بنده همواره گفته‌ام که کارکنان نیروی دریایی ایثارگر، ولایتمدار، مؤمن و تلاشگر هستند.

 

 

    • ت

:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



جا ماندم .....
نوشته شده در سه شنبه 16 آبان 1396
بازدید : 43
نویسنده : علی


:: برچسب‌ها: اربعین ، دماوند ,



دعای امام سجاد (ع) در طلب عاقبت به خیری
نوشته شده در سه شنبه 16 آبان 1396
بازدید : 24
نویسنده : علی

  

دعای یازدهم صحیفه سجادیه

يَا مَنْ ذِكْرُهُ شَرَفٌ لِلذّاكِرِينَ، وَ يَا مَنْ شُكْرُهُ فَوْزٌ لِلشّاكِرِينَ، وَ يَا مَنْ طَاعَتُهُ نَجَاةٌ لِلْمُطِيعِينَ، صَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ اشْغَلْ قُلُوبَنَا بِذِكْرِكَ عَنْ كُلّ ذِكْرٍ، وَ أَلْسِنَتَنَا بِشُكْرِكَ عَنْ كُلّ شُكْرٍ، وَ جَوَارِحَنَا بِطَاعَتِكَ عَنْ كُلّ طَاعَةٍ. فَإِنْ قَدّرْتَ لَنَا فَرَاغاً مِنْ شُغْلٍ فَاجْعَلْهُ فَرَاغَ سَلَامَةٍ لَا تُدْرِكُنَا فِيهِ تَبِعَةٌ، وَ لَا تَلْحَقُنَا فِيهِ سَأْمَةٌ، حَتّى يَنْصَرِفَ عَنّا كُتّابُ السّيّئَاتِ بِصَحِيفَةٍ خَالِيَةٍ مِنْ ذِكْرِ سَيّئَاتِنَا، وَ يَتَوَلّى كُتّابُ الْحَسَنَاتِ عَنّا مَسْرُورِينَ بِمَا كَتَبُوا مِنْ حَسَنَاتِنَا وَ إِذَا انْقَضَتْ أَيّامُ حَيَاتِنَا، وَ تَصَرّمَتْ مُدَدُ أَعْمَارِنَا، وَ اسْتَحْضَرَتْنَا دَعْوَتُكَ الّتِي لَا بُدّ مِنْهَا وَ مِنْ إِجَابَتِهَا، فَصَلّ عَلَى مُحَمّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ خِتَامَ مَا تُحْصِي عَلَيْنَا كَتَبَةُ أَعْمَالِنَا تَوْبَةً مَقْبُولَةً لَا تُوقِفُنَا بَعْدَهَا عَلَى ذَنْبٍ اجْتَرَحْنَاهُ، وَ لَا مَعْصِيَةٍ اقْتَرَفْنَاهَا. وَ لَا تَكْشِفْ عَنّا سِتْراً سَتَرْتَهُ عَلَى رُءُوسِ الْأَشْهَادِ، يَوْمَ تَبْلُو أَخْبَارَ عِبَادِكَ. إِنّكَ رَحِيمٌ بِمَنْ دَعَاكَ، وَ مُسْتَجِيبٌ لِمَنْ نَادَاكَ.


:: برچسب‌ها: دعای امام سجاد (ع) ،طلب عاقبت به خیری ، دماوند ,