پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فلش مموری که رایانه شما را نابود می‌کند
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 125
نویسنده : علی

 اخبار,اخبار تکنولوژی,فلش مموری

نوعی فلش‌درایو مخرب با نام ‘Dark Purple’ تولید شده که از طریق درگاه یو‌اس‌بی طعمه را مورد حمله قرار می‌دهد و نه تنها اطلاعات درایورها بلکه کل قطعات سخت‌افزاری را به نابودی خواهد کشاند؛ این قطعه توسط یک متخصص روس علاقه‌مند به حوزه سخت‌افزار ساخته شده است.

:: برچسب‌ها: فلش مموری ،رایانه ، نابود ،دماوند ,



5 راه‌حل اضطراری برای حل مشکلات رایانه
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 141
نویسنده : علی

 

حل مشکلات رایانه,مشکل رایانه,راه های حل مشکلات رایانه

 شاید رایانه شخصی برای بعضی‌ها به اندازه موبایل ضروری نباشد

 

:: برچسب‌ها: راه‌حل اضطراری ، مشکلات رایانه، دماوند ,



درسی که از محرّم می توان آموخت
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 143
نویسنده : علی

 

امام حسین,شهادت امام حسین

محرم ماه توبه است و ماه بازگشت به خدا و ماه پیدا کردن حقیقت و راه درست زندگی کردن


:: برچسب‌ها: محرم ، دماوند ,



آداب و رسوم جنوب ایران در ماه محرم
نوشته شده در چهار شنبه 29 مهر 1394
بازدید : 190
نویسنده : علی

 عزاداری محرم, آیین‌های ویژه عزاداری سنتی

تعزیه و نمایش عاشورایی از مراسم های تاسوعا و عاشورا در خوزستان می باشد.

 

هر سال با فرا رسیدن ماه محرم، آیین‌های ویژه عزاداری سنتی در مناطق مختلف جنوب ایران برگزار می‌شود.شهرهای خوزستان و عشایرعرب منطقه که عشق و ارادت خاصی به اباعبدالله الحسین (ع) دارند، با پوشیدن جامه سیاه و نصب بیرق های به رنگ عزا، خود را برای برگزاری آیین های سوگواری سرور و سالار شهیدان آماده کردند.شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر و شادگان در نخستین روز ماه محرم همانند دیگر شهرهای میهن اسلامی در غم و اندوه سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) سیاهپوش و غرق ماتم می شود. عاشقان ابا عبدالله (ع) از شب قبل از ماه محرم با به تن کردن رخت عزا و برپایی تکایا و سیاهپوش کردن سر در مساجد و حسینیه ها به استقبال این ماه می روند.یکی از آیین هایی که در شب های دهه نخست ماه محرم در شهر های جنوبی استان خوزستان جلوه ای خاص به عزاداری مردم این شهر می دهد، نوع نوحه ها و سینه زدن مردم این دیار است که معروف به نوحه خوانی بوشهری و سینه زنی واحد است.


:: برچسب‌ها: محرم ،جنوب ، دماوند ,



بازدید : 92
نویسنده : علی

 

 

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

 به گزارش روابط عمومی نهاجا، در ادامه مرحله اصلی رزمایش گسترده و مشترک محرم، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات پشتیبانی از نیروهای سطحی را به اجرا گذاشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگنده اف 5 و صاعقه نهاجا در جریان این عملیات اقدام به بمباران وسیع مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم کردند.




بازدید : 108
نویسنده : علی

 

در ادامه رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب و شمال غرب کشور یک فروند جنگنده بمب افکن اف 4 (فانتوم) پس از شناسایی و رهگیری پهپاد متخاصم با شلیک دقیق موشک هوا به هوا توانست این پهپاد مهاجم را سرنگون سازد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مرحله از رزمایش، همچنین جنگنده های نیروی هوایی ارتش با کنترل و هدایت شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور ضمن انجام تمرین عملیات سوخت گیری هوایی جهت مأموریت های بُرد بلند خود با پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای سطحی؛ مواضع از پیش تعیین شده را در منطقه هدف بمباران کردند

 


:: برچسب‌ها: رزمایش ، نهاجا ، دماوند ,



بازدید : 103
نویسنده : علی

 

طی مراسم باشکوهی با حضور امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعت ارتش، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی، جانشینان نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیز جمع کثیری از کارکنان و روحانیون ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی، رئیس عقیدتی سیاسی سازمان حفاظت اطلاعات ارتش که در حادثه منا به ملکوت اعلی پیوست، تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.

در این مراسم که در ستاد سازمان حفاظت اطلاعات ارتش برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاس ارتش طی سخنانی ضمن اشاره به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی حجت الاسلام مرتضایی، وی را از روحانیون فعال و موثر ارتش دانست که در مسئولیت های مختلفی که در طول خدمت در ارتش به وی سپرده شده بود به نحو احسن انجام وظیفه کرده و جنبه روحانی گری را در زندگی شخصی و فعالیت های کاری خود همواره مد نظر داشت.

آل هاشم همچنین در این مراسم، مرگ زائرین بیت الله الحرام در هنگامی که لباس احرام بر تن داشتند را بهترین مرگ ها دانست و افزود: همه انسانها روزی خواهند مُرد اما چه سعادتی بالاتر از اینکه این مرگ در کنار حرم الهی باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش دولت عربستان سعودی را متوجه مسئولیتش درباره حادثه منا کرد و گفت: دولتمردان سعودی متوجه باشند این حادثه هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نمی شود و همواره پیگیر مجازات مسببان این حادثه دردناک خواهند بود.

وی در پایان سخنانش از فرماندهان، روحانیون، مسئولان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مراسم بدرقه یکی از کارکنان ساعی و پرتلاش عقیدتی سیاسی به سمت خانه ابدی شرکت کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است پیکر مطهر حجت الاسلام مرتضایی پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم برای خاکسپاری به زادگاهش شهر کرمان منتقل شد.      


:: برچسب‌ها: تشییع جنازه ، رئیس عقیدتی ، دماوند ,



بازدید : 103
نویسنده : علی

 

در ادامه رزمایش مشترک «محرم» ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب و شمال غرب کشور،صبح امروز عملیات کشف و شناسایی اهداف پرنده توسط سامانه های راداری پیشرفته   و بومی و استفاده از سامانه تاکتیکی فرماندهی و کنترل «فکور» با موفقیت انجام شد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش مشترک محرم آجا، در این مرحله از رزمایش انجام عملیات رهگیری هواپیماهای دشمن فرضی با استفاده از رادارهای پیشرفته و بومی قرارگاه پدافند هوایی و هواپیماهای طرح پدافندی تحت نظر شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی؛ نیز انجام شد.

شایان ذکر است سامانه فرماندهی و کنترل هوشمند و تاکتیکی فکور قابلیت جمع‌آوری اطلاعات از کلیه منابع اطلاعاتی مرتبط با دفاع هوایی، رادارهای پسیو و اکتیو اعم از رادارهای نظامی و کشوری، عناصر دیده‌بانی، شنود سیگنالی، سامانه‌های موشکی و مراکز کنترل و فرماندهی همجوار را برخوردار بوده و ضمن ارائه یک تصویر یکپارچه از منطقه تحت مسئولیت درخصوص هدایت و کنترل سامانه‌های دفاع هوایی زمین ‌پایه و هواپایه به صورت کاملا مستقل عمل می‌کند.

همچنین قابلیت تحرک و جابجایی  بالا و استقرار در مناطق صعب‌العبور، دفاع در برابر جنگ الکترونیک و استفاده از شبکه‌های ماکروویوی اختصاصی، فیبر نوری و مخابرات کشوری و اطمینان بخشی از اصابت و انهدام اهداف از دیگر قابلیت‌های این سامانه هوشمند است. درحقیقت این سامانه بر اساس راهبرد قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) درخصوص دفاع هوایی کشور و بهره‌برداری در زمان تهدید و بحران به صورت تاکتیکی طراحی و ساخته شده و با ورود آن به قرارگاه پدافند هوایی، عملاً باگذر از مرحله مکانیزاسیون، هوشمندسازی شبکه فرماندهی وکنترل قرارگاه پدافند هوایی تحقق یافته است.


:: برچسب‌ها: رزمایش ، دماوند ,



بازدید : 77
نویسنده : علی

 

فرمانده هوانیروز با اشاره به رزمایش مشترک و گسترده محرم گفت: در این رزمایش نیروهای جوان ما توانستند به نحو مطلوبی به اهداف مورد نظر دست یابند.

امیر سرتیپ دوم خلبان هوشنگ یاری، فرمانده هوانیروز با اشاره به اینکه رزمایش محرم برای نیروی زمینی به‌عنوان یک رزمایش واکنش سریع تعریف شده است، اظهار داشت: همزمان با آغاز رسمی رزمایش، اقداماتی از قبیل شناسایی، فرماندهی و کنترل، اجرای آتش پشتیبانی سبک و سنگین و هلی‌برن نیروهای رزمنده توسط هوانیروز انجام شد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد پایگاه رزمی کرمانشاه در رزمایش محرم افزود: در این رزمایش نیروهای جوان ما توانستند به نحو مطلوبی به اهداف مورد نظر دست یابند.

فرمانده هوانیروز تصریح کرد: در رزمایش مشترک محرم انواع بالگردهای 205، 206، 214 و کبری بکارگیری شدند.


:: برچسب‌ها: هوانیروز،رزمایش،دماوند ,



بازدید : 105
نویسنده : علی

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک محرم برای نخستین بار از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یکان‌های واکنش سریع انجام شد که در این مرحله برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم و این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای ناهمطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرد که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص بکار گرفتیم.

پوردستان ادامه داد: برای نمونه از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم. البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.


:: برچسب‌ها: نزاجا،پوردستان،رزمایش،دماوند ,



بازدید : 189
نویسنده : علی

 

جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در جریان رزمایش محرم مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم را بمباران کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه مرحله اصلی رزمایش گسترده و مشترک محرم، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات پشتیبانی از نیروهای سطحی را به اجرا گذاشتند.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای جنگنده اف 5 و صاعقه نهاجا در جریان این عملیات اقدام به بمباران وسیع مناطق تجمع نفرات و تجهیزات نیروهای مهاجم کردند.

حفظ امنیت آسمان منطقه رزمایش نیز توسط شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با موفقیت انجام شد.


:: برچسب‌ها: نیروی هوایی، جنگنده، دماوند ,



بازدید : 131
نویسنده : علی

 

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در رزمایش مشترک محرم ارتش از رونمایی جدیدترین سامانه راداری پدافند هوایی با عنوان «فتح 14» در جریان این رزمایش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم مسعود مقدس، سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این رزمایش به خبرنگاران گفت: رادار بُرد بلند فتح 14 در این رزمایش برای نخستین بار رونمایی و وارد مدار عملیاتی شد.

وی افزود: این سامانه کاملا دیجیتالی بوده و توسط قرارگاه پدافند هوایی و صنایع الکترونیکی شیراز ساخته شده است.


:: برچسب‌ها: سامانه دیجیتالی، فتح14، پدافند، ارتش، دماوند ,



بازدید : 128
نویسنده : علی

 

طی مراسمی با حضور امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه شبیه ساز رادار پل فرماندهی با تلاش متخصصان داخلی، در فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی این نیروی راهبردی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش ،امیر دریادار دوم ستاد تورج حسنی مقدم  فرمانده آموزش تخصص های دریایی نیروی دریایی ارتش در این خصوص اظهار داشت: فرماندهی آموزش تخصص های دریایی به عنوان یک مرکز آموزشی که مسئولیت تربیت و آموزش نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش را بر عهده دارد، در راستای اجرای منویات فرماندهی معزز کل قوا مبنی بر اینکه نیروهای مسلح آمادگی خود را افزایش دهند، برنامه هایی برای سال 1394 در نظر گرفته است که از جمله می توان به طراحی و ساخت دو پروژه  سامانه مکانیزم میادین تیر چند منظوره انتقالی سیار بی سیم یکان های عملیاتی و تفنگداران دریایی نداجا و همچنین طراحی و تولید نرم افزار شبیه ساز رادار پل فرماندهی اشاره کرد.

 

 


:: برچسب‌ها: نیروی دریایی، ارتش، شبیه ساز رادار، دماوند ,



ناوگروه صلح و دوستی ایران عازم روسیه شد
نوشته شده در یک شنبه 26 مهر 1394
بازدید : 127
نویسنده : علی

 

ناوگروه صلح و دوستی ایران از ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش کشورمان در بندرانزلی، صبح امروز( یکشنبه) عازم روسیه شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش این دومین سفر ناوگروه ایران به روسیه است؛ تیرماه سال 92 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آستراخان روسیه سفرکرده بود.همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون سه بار طی سال های 86 ، 93 و مردادماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.این بازدید به صورت متقابل و در پاسخ به بازدید ناوگروه روسی از ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور انجام میشود.ناخدا یکم عرشه ستاد احمدرضا باقری فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به کشور روسیه و آذربایجان در این مراسم گفت: پیش بینی می شود که این سفر 14 روز به طول بیانجامد که ابتدا ناوگروه در بندر آستاراخان روسیه و سپس در بندر باکو کشور آذربایجان پهلو خواهد گرفت.وی هدف از این سفر را تحکیم ارتباطات در زمینه حفظ امنیت دریای خزر و توسعه روابط فرهنگی عنوان کرد.وی افزود: این سفر به دعوت همتایان روس و کشور آذربایجان صورت می گیرد که یگان های حاضر در این ناوگروه شامل ناوشکن دماوند و دو فروند ناو موشک انداز پیکان و جوشن هستند.باقری تاکید کرد : قسمتی از اهداف این سفر انتقال تجربیات از کارکنان باسابقه به جوانان است.وی گفت : یکی از اهداف نیروی دریایی این است که در هر شرایطی ماموریت های خود را به انجام برساند و این سفر آزمونی برای بهره برداری از تجهیزات در شرایط نامساعد دریاست.باقری اضافه کرد : امید است با تداوم اینگونه سفرها ، زمینه تحکیم روابط دوستانه بین کشورهای حوزه خزر و همچنین حفظ دریای خزر به عنوان میراث و ثروتی مشترک میان کشورهای پیرامون این دریا در زمینه حفظ امنیت و سلامت محیط زیست دریا فراهم شود.منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شهرستان انزلی واقع در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 


:: برچسب‌ها: نداجا، ناوگروه ، دماوند ,



بازدید : 102
نویسنده : علی

 

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش مشترک «محرم»، دو فروند هواپیمای آر اف 4 نیروی هوایی ارتش دقایقی پیش عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم را با موفقیت اجرا کردند.

 

این جنگنده‌ها از مبدأ پایگاه هوایی شهید نوژه همدان عملیات خود را آغاز و پس از پایان موفق عملیات به این پایگاه بازگشتند


:: برچسب‌ها: ارتش ، رزمایش ، دماوند ,



کارت پستال شهادت حربن یزید ریاحی
نوشته شده در یک شنبه 26 مهر 1394
بازدید : 149
نویسنده : علی

 شب چهارم عزاداری محرم اختصاص به یکی از شهیدان سربلند کربلا یعنی حربن یزید ریاحی دارد. البته این شب را به فرزندان حضرت زینب نیز منسوب کرده اند. حر الگوی توبه و حقیقت جویی است. او در آغاز برخورد با امام حسین(ع) چنین جایگاه وارسته ای نداشت و به گفتة خودش مأمور بود و معذور! اما ادب و تواضع حر در مقابل سالار شهیدان، سبب رهایی او شد. حر با ژرف بینی، حق را بر باطل ترجیح داد و پیشانی پشیمانی بر سجده گاه توبه فرود آورد. حر، جذاب ترین الگوی توبه برای خطاکاران است.


:: برچسب‌ها: کارت پستال ، حر ، دماوند ,



متناسب با تهدیدات سلاح تولید کرده ایم
نوشته شده در یک شنبه 26 مهر 1394
بازدید : 107
نویسنده : علی

 

گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از یگان های حاضر در رزمایش «محرم» که در منطقه عمومی غرب و شمالغرب کشور برگزار خواهد شد، در جمع خبرنگاران افزود: این رزمایش متناسب با تهدیدات طراحی شده و اجرا می شود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری رزمایش ها، حفظ و ارتقا توان نیروها است.

امیر پوردستان افزود: با توجه به تهدیدات در فضای نیابتی، وظیفه ما این است که متناسب با تهدیدات خود را آماده کنیم و توان نیروها را افزایش دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می دهیم که آسوده خاطر باشند زیرا هیچ تهدیدی متوجه آنها نمی شود.

امیر پوردستان در رابطه با پیام رزمایش «محرم» گفت: به کسانی که خیال خام تهدید را در سر دارند می گوییم که پاسخ سربازان جمهوری اسلامی ایران سخت، کوبنده و خشن خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون با تهدید گروهک های تروریستی تکفیری تحت حمایت آمریکا مواجه هستیم، افزود: نیروی زمینی یگان های واکنش سریع را تشکیل داده که قابلیت انجام عملیات در هر شرایطی را دارند و از قدرت بالایی بهره می برند.

امیرپوردستان گفت: این یگان ها از حمایت پدافند هوایی و نیروی هوایی نیز بهره می برند.

وی افزود: با همکاری های صنعت دفاعی، برای مقابله با تهدیدات، سلاح هایی را تولید کرده ایم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یگان های حاضر برای اجرای رزمایش محرم در آمادگی کامل به سر می برند.

رزمایش «محرم» دوشنبه و سه شنبه هفته جاری با حضور نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در منطقه عمومی غرب و شمالغرب کشور برگزار می شود. 


:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی زمینی، تهدیدات، سلاح، دماوند ,



بازدید : 114
نویسنده : علی

 

مدل ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی رزمایش مشترک محرم تست میدانی شد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش محرم، نمونه ارتقا یافته سلاح تک‌تیرانداز «باهر» صبح امروز در منطقه عمومی این رزمایش تست میدانی شد.

امیر سرتیپ دوم مسعود زواره‌ای رئیس سازمان جهاد خودکفایی نزاجا در خصوص این سلاح به خبرنگار ما گفت: تا یک ماه آینده سلاح پیشرفته باهر به‌صورت عملیاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از تحویل سلاح باهر به یگان‌های عملیاتی خبر داد.


:: برچسب‌ها: ارتش، دماوند، تک تیرانداز، رزمایش محرم, ,



بازدید : 104
نویسنده : علی

 

 

فرمانده تیپ 65 نوهد از اجرای عملیات گردان‌های واکنش سریع نزاجا متناسب با شرایط جنگی در جریان رزمایش محرم خبر داد

 امیر نوذر نعمتی فرمانده تیپ 65 نوهد با اشاره به اینکه گردان‌های واکنش سریع باید قابلیت اجرای عملیات در شرایط مختلف جوّی و اقلیمی را داشته باشند، افزود: در این رزمایش طبق تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح، سناریو به یکان‌ها ابلاغ نمی‌شود و نیروها با توجه به شرایط و دستور سلسله‌مراتب، به‌صورت واکنش سریع خود را به منطقه رسانده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

امیر نعمتی ادامه داد: این یکان‌ها از گذشته تمرینات مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند و امروز سطح توانمندی‌شان با اجرای عملیات‌های غافلگیرانه سنجیده می‌شود.

 


:: برچسب‌ها: ارتش، تیپ 65 نوهد، نزاجا، دماوند ,



بازدید : 103
نویسنده : علی

 

دو فروند هواپیمای آر اف 4 اقدام به شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم کردند

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش مشترک «محرم»، دو فروند هواپیمای آر اف 4 نیروی هوایی ارتش دقایقی پیش عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم را با موفقیت اجرا کردند.

این جنگنده‌ها از مبدأ پایگاه هوایی شهید نوژه همدان عملیات خود را آغاز و پس از پایان موفق عملیات به این پایگاه بازگشتند.



:: برچسب‌ها: رزمایش محرم، نیروی هایی، اف4، ارتش، دماوند ,



بازدید : 114
نویسنده : علی

 

 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تشکیل یگان های واکنش سریع جهت مقابله با تهدیدات در دورترین نقاط مرزی خبر داد.

به گزارش قرارگاه رسانه ای رزمایش محرم، امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه نشست خبری رزمایش بزرگ محرم ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گردان های واکنش سریع نیروی زمینی جهت مقابله با تهدیدات متصور تشکیل شده اند.

وی افزود: این یگان ها از نظر نیروی انسانی، فناوری های دفاعی، تحرک، قدرت آتش و توان نقل و انتقال منحصر به فرد هستند.

امیر حیدری گفت: یگان های واکنش سریع نیروی زمینی اخیرا در سطح این نیرو تشکیل شده است و این قابلیت را دارند تا در کوتاه ترین زمان ممکن جهت مقابله با تهدیدات خود را به دورترین نقاط مرزی رسانده و اجرای عملیات کنند. پیش بینی ما این است که این نیروها کمتر از 4 ساعت خود را به دورترین نقاط مرزی برسانند.

وی تصریح کرد: این نیرو از تجهیزات کاملا بومی استفاده می کند که مهمترین آن ها تسلیحات ضدزره، آرپی جی 29 و سلاح های پدافندی سبک است.

جانشین فرمانده نزاجا اظهار داشت: تفاوت این رزمایش با رزمایش های گذشته در این است که نیروی زمینی از گردان های واکنش سریع به طور گسترده در این رزمایش استفاده می کند.

وی افزود: افرادی که در این همایش شرگت می کنند از توانمندی های بالایی برخوردارند و آموزش های لازم را در زمینه چتربازی، پرش از بالگرد، اجرای عملیات در سواحل، کوهستان، جنگل، کویر و تمامی نقاطی که چرخه دفاعی کشور به آن نیاز دارند را تامین کنند.


:: برچسب‌ها: ارتش، نیروی زمینی، دماوند، واکنش سریع, ,



بازدید : 104
نویسنده : علی

 اخبار,اخبارسیاست  خارجی, نشست  خبری اشتاین مایر  و ظریف

وزیر خارجه کشورمان گفت: رابطه ایران و آلمان می‌تواند الگوی مناسبی برای روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی باشد.

 

  محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان ضمن خوش‌آمدگویی به همتای آلمانی‌اش گفت: بسیار خوشحال هستم که آقای اشتاین مایر که سال‌ها در سمت‌های مختلفی فعالیت می‌کردند امروز به عنوان چهره‌ای آشنابه تهران سفر کردند.

وی ادامه داد‌: رابطه ایران و آلمان می‌تواند الگوی مناسبی برای روابط ایران با سایر کشورهای اروپایی باشد.


:: برچسب‌ها: ظریف ، برنامه موشکی ، برجام ، دماوند ,



دل نوشته های حضرت رقیه (س)
نوشته شده در شنبه 25 مهر 1394
بازدید : 101
نویسنده : علی

 متن ادبی شهادت حضرت رقیه

گل نازدانه پدر
رقیه ...رقیه نجیب ! ای مهتاب شب های الفت حسین ! ای مظلوم ترین فریاد خسته ! گلِ نازدانه پدر و انیس رنج های عمه !رقیه... رقیه کوچک! ای یادگار تازیانه های نینوا و سیل سیلی کربلا ! دست های کوچکت هنوز بوی نوازش های پدر را می داد، و نگاه های معصوم و چشمان خسته ات، نور امید را به قلب عمه می تاباند.رقیه... رقیه صبور ! بمان، که بی تو گلشن خزان دیده اهل بیت، دیگر بوی بهار را استشمام نخواهد کرد، تو نوگل بهشتی و فرشته زمینی، پس بمان که کمر خمیده عمه، مصیبتی دیگر را تاب نخواهد آورد.

 

 


:: برچسب‌ها: دل نوشته ، حضرت رقیه ، دماوند ,



بازدید : 104
نویسنده : علی

 

هیات بلندپایه نظامی کشور چین با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دیدار کردند. جانشین کل ارتش جمهوری خلق چین به همراه هیات نظامی این کشور با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه سطح تعاملات نظامی و مراودات نظامی بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.




بازدید : 116
نویسنده : علی

 

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه دیدار و گفت‌وگو با جانشین رئیس ستاد ارتش چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت حضور در دریا به ویژه شمال اقیانوس هند و حضور مستمر و فعال هر دو کشور ایران و چین در آن منطقه نیازمند همکاری مستمر در جهت برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی هستیم.وی افزود: در این دیدار بازدید از ناوگروه‌ها و مراکز آموزشی دو کشور مورد توافق قرار گرفت.سیاری تاکید کرد: همچنین همکاری‌های اطلاعاتی نیز مورد توجه قرار گرفت و امیدواریم این موارد توسط کمیته مشترک دریایی در قالب یک سند همکاری اجرایی شود. همانطور که همکاری و تعامل‌هایی با ارتش چین داشته‌ایم.جانشین رئیس ستاد ارتش چین نیز بر تقویت همکاری دو نیروی دریایی ارتش ایران و چین تاکید کرد


:: برچسب‌ها: نداجا ، سیاری ، دماوند ,



بازدید : 114
نویسنده : علی

 

 

مروزه در جای جای دنیا ما شاهد این موضوع هستیم که در زمان صلح اگر در کشوری بحران طبیعی مانند سیل،زلزله،سونامی و... رخ دهد،نیروهای نظامی آن کشور وارد عمل می­شوند و با تجهیزات خود مانند بالگرد،قایق،خودرو و ... در رفع بحران نقش آفرینی می­کنند و یا مراکز درمانی آن ها به افراد جامعه خدمت رسانی می­کنند.این موضوع در کشور ما هم به طور معمول انجام می­گیرد مانند زلزله بم و یا بحران بارش برف در شمال کشور و چندین موارد دیگر که ارتش وارد عمل شد.نیروی دریایی ارتش هم از این امر مستثنی نبوده و اقداماتی را در راستای کمک رسانی انجام داده است مانند کمک رسانی به آتش نشانی ها در آتش سوزی جنگل ها در شمال کشور و یا اعزام خودرو های آتش نشانی در آتش سوزی هتلی در بندر عباس و مواردی از این دست که بسیار هستند و مجال ذکر آن ها در این نوشته نیست.اما  این نیروی راهبردی پا را فراتر گذاشته و علاوه بر این موضوعات، در موضوع مهم و استراتژیک پدافند غیر عامل هم اقدامات زیادی را انجام داده است. نیروی دریایی ارتش با استفاده از کادر متعهد و تجهیزات خود عملیات های عمرانی متعددی را در مناطق محروم سواحل مکران انجام داده و می­دهد مانند احداث و مرمت چند صد کیلومتر راه در جنوب استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، آبرسانی به مردم جاسک و مشارکت در احداث نیروگاه برق در این سواحل.همچنین با کمک و پیگیری های نیروی دریایی ارتش علاوه بر اینکه بیمارستان 32 تختخوابی جاسک از حالت منفعل به یک بیمارستان شبانه روزی مبدل شد این نیرو طرح احداث بیمارستان 64 تخت­خوابی را در این شهر در دستور کار قرار داده است.تبدیل فرودگاه نظامی جاسک به فرودگاه ملی طرح دیگری از نیروی دریایی ارتش است که هم اکنون در حال انجام بوده و اقدام بسیار موثری در محرومیت زدایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان محسوب می­شود. یگان های نیروی دریایی ارتش فعالیت های دیگری هم برای افزایش رفاه مردم مناطق محروم انجام می­دهند از جمله در اختیار گذاشتن مراکز فرهنگی و ورزشی خود برای عموم مردم مانند استخر ،سالن ورزشی و ...،ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط کادر درمانی این نیرو،ایجاد امکان استفاده از داروخانه ها و درمانگاه های پادگان برای عموم مردم و رساندن کمک های غذایی برای خانواده های کم بضاعت.


:: برچسب‌ها: پدافند غیر عامل، امیرسیاری ، ارتش ،دماوند ,



السلام علی الرضیع الصغیر Ashura, Ali asghar pbuh
نوشته شده در شنبه 25 مهر 1394
بازدید : 132
نویسنده : علی



خطاب به موافقان قمه زنی در افسران
نوشته شده در شنبه 25 مهر 1394
بازدید : 113
نویسنده : علی



مرد میدان نبرد ...
نوشته شده در پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 113
نویسنده : علی

 

افسران - مرد میدان نبرد ...

 

اولین بار که ایشان را دیدم، همراه ما با یک خودرو به سمت نجف بر می گشت.

موقع اذان صبح بود که به ورودی نجف و کنار وادی السلام رسیدیم.هادی به راننده گفت:نگه دار
تعجب کردیم . گفتم : شیخ هادی اینجا چه کار داری؟
گفت: میخواهم بروم وادی السلام.
گفتم: نمی ترسی؟ اینجا پر از سگ و حیوانات است.صبر کن وسط روز برو توی قبرستان.




پوستر : یا ابا عبدالله الحسین
نوشته شده در پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 141
نویسنده : علی

 افسران - پوستر : یا ابا عبدالله الحسین

سلام بر ماه عزای مظلوم عالم حسین ، سلام بر سید شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله و سلام بر اصحاب با وفایش ...

قسمتی از زیارت ناحیه مقدسه :

أَلسَّلامُ عَلَی الْمُحامی بِلا مُعین،
سلام بر آن مدافعِ بی یاور،

أَلسَّلامُ عَلَی الشَّیْبِ الْخَضیبِ،
سلام بر آن مَحاسنِ بخون خضاب شده،

أَلسَّلامُ عَلَی الْخَدِّ التَّریبِ،
سلام بر آن گونه خاک آلوده،

أَلسَّلامُ عَلَی الْبَدَنِ السَّلیبِ،
سلام بر آن بدنِ جامه به غنیمت رفته ،

أَلسَّلامُ عَلَی الثَّغْرِ الْمَقْرُوعِ بِالْقَضیبِ،
سلام بر آن دندان هایی که با چوب خیزران زده شده


:: برچسب‌ها: عاشورا، کربلا، امام حسین، دماوند ,



بازدید : 115
نویسنده : علی

 

در آستانه فرا رسیدن 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی در جمع کارکنان و خانواده های این سازمان، این روز را به آحاد کارکنان ارتش و نیز پرسنل پرتلاش عقیدتی سیاسی آجا در سراسر کشور تبریک گفت و افزود: امروز، ارتش بیش از پیش به زیور دین و بصیرت، مزین گشته است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در سومین دوره بصیرت خانواده های کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می گفت، با بیان اینکه کارکنان ارتش و خانواده های آنها باید از بصیر ترین افراد در جامعه باشند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر و تحول در بخشها و قسمت های مختلف کشور، ارتش نیز ضمن اینکه می بایست خود را با این تحولات تطبیق می داد، به لحاظ درونی نیازمند تجدید نظرهایی از لحاظ ساختار فرهنگی و معنوی بود که باعث شد نهاد عقیدتی سیاسی با تدبیر دور اندیشانه حضرت امام خمینی (ره) متولد شود

 


:: برچسب‌ها: ارتش،عقیدتی ، دماوند ,



شهر موشکی در دل زمین
نوشته شده در پنج شنبه 23 مهر 1394
بازدید : 135
نویسنده : علی

 

 افسران - شهرهای موشکی سپاه در دل زمین/یگان های موشکی در انتظار دستور فرمانده کل قوا / گزینه‌ها ی زیر میز سپاهیان اسلام  + فیلم

این تصاویر محرمانه برای اولین‌ بار منتشر می‌ شود؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای نخستین بار فقط به رسانه ملی اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.


:: برچسب‌ها: تصویر محرمانه ، شهر موشکی ، دماوند ,



اعمال دهه اول محرم
نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394
بازدید : 110
نویسنده : علی

 اعمال مستحبی ماه محرم,دعاى اول ماه محرم

ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) است

 

 

1 - دعاى اول ماه محرم: یكى از اعمال مهم ، دعاى اول ماه است و به جهت اینكه اول این ماه اول سال بوده و از طرف دیگر دعاهاى قبل از وقت نیز تاثیر خاصى در برآورده شدن حاجات و رسیدن به امور مهم دارد، این دعا تاثیر زیادى در سلامتى و دورى از آفات دینى و دنیایى آن سال و بهبودى حال و بدست آوردن نیكیها دارد. و دعایى كه براى اول ماه در اقبال روایت شده دعاى بسیار مفیدى براى مطالب مذكور است .




سوره واقعه چه فضیلت و خواصی دارد؟
نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394
بازدید : 171
نویسنده : علی

 سوره واقعه,خواص سوره واقعه,خواص خواندن سوره واقعه

سوره‌ واقعه پنجاه و ششمین سوره قرآن است

 

سوره واقعه چه فضیلت و خواصی دارد؟  سوره واقعه در جزء بیست‌وهفتم قرآن کریم قرار دارد و قسمت کوچکی از اواخر این جزء را در برگرفته است. واقعه تنها نام این سوره‌ی مبارکه است این کلمه در نخستین آیه این سوره مبارکه آمده است.‌ سوره واقعه در «مكّه» نازل شده و داراى 96 آيه است‏.

محتواى سوره واقعه:در «تاريخ القرآن» از «ابن نديم» نقل شده كه سوره ی واقعه چهل و چهارمين سوره ه‏ایى است كه بر پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله نازل شده قبل از سوره واقعه سوره «طه» و بعد از آن «شعرا» بوده است.سوره ی واقعه همان گونه كه از لحن آن پيداست، و مفسران نيز تصريح كرده ‏اند در مكّه نازل شده است، هر چند بعضى گفته‏ اند آيه 81 و 82 سوره واقعه در مدينه نازل گرديده، ولى دليلى براى اين گفته در دست نيست، و نشانه‏اى در آيات سوره واقعه بر اين ادعا وجود ندارد.سوره ی واقعه چنانكه از نامش پيداست از قيامت و ويژگيهاى آن سخن میگويد، و اين معنى در تمام آيات 96 گانه سوره واقعه مسأله اصلى است.




بازدید : 130
نویسنده : علی

 اخبار,اخبارسیاسی, سخنرانی  رهبر انقلاب

شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا»با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب دیدارکردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار گفتند: نخبگی خود را از خدا و انقلاب و از تأمین کنندگان امنیت بدانید.ایشان با بیان اینکه پیکر شهید همدانی وقتی رفت همدان، همه شهر برای تشییع آمدند، تصریح کردند: اینها اسمی ندارند و یک تعدادی معروف می‌شوند اما دارند امنیت را برای من و شما حفظ می‌کنند.رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: آنجا که امنیت نیست هیچ چیز نیست.بر اساس این گزارش، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان پیش از شروع بیانات رهبر انقلاب به ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این بنیاد پرداخت. 



آیین های سنتی مردم یزد در پیشواز ماه محرم
نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394
بازدید : 232
نویسنده : علی

آيين‌هاي عزاداري, استقبال از ماه محرم

آداب و رسوم مردم یزد در پیشواز محرم

 

مردم  يزد در پيشواز ماه عزاداري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله‌الحسين (ع)، مراسم‌هاي سنتي مذهبي ويژه‌اي برگزار می کنند.يكي از اين آيين‌ها ، مراسم " بهرشهيد " در شهر ندوشن يزد هست كه همه ساله مردم اين منطقه براساس سنتي ديرينه ، ‪ ۱۰‬روز قبل از آغاز ماه محرم با برپايي آن به استقبال ايام سوگواري سيدالشهداء (ع) میروند.در آيين بهرشهيد كه تا اول ماه محرم ادامه دارد هياتي متشكل از جوانان و نوجوانان شهر به منازل مردم مراجعه و اشعاري را در سوگ حضرت امام حسين (ع) و ياران باوفايش زمزمه می کنند.اين مراسم طي ‪  ۱۰‬روز ياد شده قبل از نماز مغرب و عشا در محله‌هاي مختلف آغاز می شود و دسته‌جات با جمع‌آوري نذورات مردم ، پس از آن مراسم عزاداري را در تكايا برگزار می کنند.مردم اين خطه همچنين دو روز مونده به ماه محرم آيين ديگري به نام"پرسه " نيز برپا می کنند. در اجراي اين برنامه مردم در قالب هيات عزاداري در سطح كوچه و محله‌ها حركت می کنند و اشعاري در رثاي علي‌اكبر(ع) می خوانند.




بازدید : 113
نویسنده : علی

 افسران - مقایسه صحیح موقعیت کشور با دوران متناظر انقلابهای مهم جهانی




دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش
نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394
بازدید : 150
نویسنده : علی

 افسران - دعای شهید صیاد شیرازی در قنوت نمازش

دوستش می گفت:
«ما که توی نماز قنوت می گیریم، از خدا می خواهیم که خیر دنیا و آخرت را به ما اعطا کند و یا هر حاجت دیگری که برای خودمان باشد.
اما «صیاد» توی قنوتش هیچ چیزی برای خودش نمی خواست.
بارها می شنیدم که می گفت « اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای »
بلند هم می گفت ، از ته دل





بازتاب آزمایش موشک «عماد» در رسانه‌های خارجی
نوشته شده در چهار شنبه 22 مهر 1394
بازدید : 125
نویسنده : علی

  

افسران - موشک دوربرد بالستیک عماد برای نابوی شیطان خبیث


در بازتاب خبر آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد»، رسانه‌های آمریکایی ضمن ادامه سیاست‌های ایران هراسی خود در منطقه به توانایی موشکی ایران اذعان کردند. 

بخشی از واکنش‌های رسانه‌های آمریکایی به آزمایش موفق موشک دوربرد «عماد» بدین شرح است؛ واکنشهایی که همچنان ادامه دارد.

روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به خبر آزمایش موشک دوربرد عماد نوشت: «خبرگزاری نیمه رسمی فارس ایران گزارش داد که این کشور یک موشک جدید بالستیک دور برد هدایت شونده زمین به زمین را با موفقیت آزمایش کرده است».

در گزارش روزنامه پرتیراژ آمریکایی در ادامه همچنین می‌نویسد که به برد و جزئیات بیشتری از آزمایش این موشک بالستیک اشاره نشده اما اعلام شده که موشک جدید هدایت شونده است و می‌تواند تا لحظه اصابت به هدف رهگیری و هدایت شود.

 




بازدید : 115
نویسنده : علی

 کاروان حامل سرکرده گروه تکفیری صهیونیستی داعش هنگام عزیمت از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم عراق در منطقه الکرابله ( از توابع شهرستان قائم در استان الانبار که 5کلیومتر با سوریه فاصله دارد ) هدف حمله هوایی قرار گرفت.


به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، منابع رسمی عراقی حمله به کاروان حامل ابوبکر البغدادی سرکرده گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش را تایید کردند. به گفته خبرنگار شبکه، خبرها حاکی از آن است که کاروان وی در منطقه الکرابله در غرب الرمادی هدف قرار گرفته است و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

عبدالله بدران خبرنگار شبکه در بغداد در گفتگویی در این خصوص گفت: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که کاروان حامل وی از مرزهای سوریه به سمت منطقه قائم در عراق حرکت کرده و وارد منطقه الکرابله در نزدیک مرزهای عراق و سوریه شد و هدف حملات جنگنده های عراقی قرار گرفت. بر اساس اطلاعات به دست آمده از مقامات اطلاعاتی عراقی این کاروان متشکل از هفت دستگاه خودرو بوده است و این احتمال وجود دارد که البغدادی در جریان حرکت مخفیانه به سمت منطقه الکرابله برای شرکت در نشست با سرکرده های داعش در الانبار در این کاروان حضور داشته است.