پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
روایتی از جنگ
نوشته شده در جمعه 31 شهريور 1396
بازدید : 64
نویسنده : علی

جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد. امیر حسین حسنی سعدی، جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به وضعیت ارتش در ابتدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: با اینکه چندماه بیشتر از انقلاب اسلامی نمی‌گذشت، ضدانقلاب به پادگان مهاباد حمله و این پادگان را خلع سلاح کرد. وی افزود: ضدانقلاب پس از خلع سلاح پادگان مهاباد به سمت پادگان سنندج رفت تا این پادگان را هم خلع سلاح کند؛ اما نیروی زمینی ارتش مانع از این کار شد. سرلشکر حسنی سعدی با اشاره به شعار انحلال ارتش در اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: هرچه که وفاداری ارتش به نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شد، شدت این شعارها هم بیشتر می‌شد، تا اینکه امام خمینی (ره) 29 فروردین را به عنوان «روز ارتش» نام‌گذاری کردند و فرمودند که ارتش باید در این روز در شهرها رژه برود و مردم هم باید از آن‌ها استقبال کنند. وی با اشاره به شکل‌گیری کودتای «نقاب» در ارتش گفت: این کودتا توسط خود نیروهای ارتش کشف و خنثی شد. جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه به وضعیت ارتش عراق در ابتدای جنگ اشاره کرد و افزود: عراق با دلارهای کشورهای عربی و حمایت دیگر کشورها، ارتش خود را مجهز و با 12 لشکر زرهی و پیاده، 20 تیپ و بیش از 500 جنگنده به ایران حمله کرد. وی ادامه داد: وقتی که عراق حمله کرد، ارتش سازماندهی مجددش به خوبی شکل نگرفته و همچنین درگیر غائله ضد انقلاب در کردستان بود. در همین حال بود که صدام اعلام کرد قصد دارد تهران را سه روزه فتح کند؛ اما به لطف حضور مردم، پاسدارها و ارتشی‌ها مدت‌ها در مرز زمین‌گیر شد.

:: برچسب‌ها: آجا , دماوند ,



بازدید : 44
نویسنده : علی

از آنچه که از دوران ساسانيان به جا مانده است؛ مي توان به خوبي دريافت که در اين دوران توجه ويژه‌اي به آبرساني کشاورزي و شهري شده است، اين در حالي است که متاسفانه کارهاي مهم پژوهشي در نشان دادن پيشرفت‌هاي دوران ساسانيان انجام نشده است؛ يکي از دستاوردهاي ارزشمند ساسانيان در زمينه فناوري که حتي امروز نيز تحسين برانگيز است، « لوله کشي آب شهري و کشاورزي» بوده است که شايد براي نخستين بار در جهان پديد آمده باشد.

:: برچسب‌ها: آب ، دماوند ,



بازدید : 39
نویسنده : علی

امیردریادار دکتر حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در مرزهای آبی کشور بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز یک کشور بالنده و مستقل است نه تنها در عرصه های زمینی و هوایی بلکه در عرصه های دریایی بویژه حضور در دریاهای آزاد که برای حفظ منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران حضوری قدرتمند دارد. وی عنوان کرد: رژه نیروهای مسلح که امروز گوشه ای از توانمندی ها و هماهگی میان نیروهای مسلح را مشاهده کردید نمونه ای از توانمندی جمهوری اسلامی در ترکیب تمامی نیروهای مسلح موجود در داخل کشور است و چقدر این انسجام و وحدت میان نیروهای مسلح و پشتیبانی ملت قهرمان اسلامی شیرین و زیباست. فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: همبستگی و انسجام میان تمامی قوای مسلح در جمهوری اسلامی باعث می شود که هیچ تهدیدی به خود اجازه ندهد نگاه چپ به جمهوری اسلامی ایران کنند. وی تاکید کرد: هرگونه تهدیدی از سوی هر متجاوزی که باشد بی پاسخ نخواهد ماند و پاسخی محکم خواهد دید. اگر در دریا باشد در قعر دریاها مدفون خواهد شد، اگر در هوا باشد از بین خواهد رفت و اگر در زمین باشد تجربه هشت سال دفاع مقدس نشان داده که قدرت ایران در زمین هم مثال زدنی است. امیردریادار سیاری اظهارداشت: بنابراین این همبستگی و وحدت و انسجام و با هم بودن نیروهای مسلح در شکل ها و توان های مختلف مجموعه هایی را بوجود می آورد که برای هر بیننده ای در داخل کشور زیباست و برای همه دشمنان نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمامی تهدیدات خارجی است.

:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



راهکارهایی برای روشن کردن فضای منزل
نوشته شده در جمعه 31 شهريور 1396
بازدید : 51
نویسنده : علی
شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از احساسات منفی شما همچون خستگی، بدخلقی، نگرانی یا بی حوصلگی می تواند به نوع دکوراسیون منزل و به ویژه منابع نور محیط خانه مرتبط باشد. یکی از واقعیت های غیر قابل انکار در این زمینه، این نکته است که افراد مختلف در محیط هایی با نور طبیعی، واکنش های ایده آل تر، عملکردهای مناسب تر و احساسات بهتری را تجربه می کنند. این موضوع می تواند اهمیت نور را در طراحی دکوراسیون خانه شما بیش از پیش مشخص کند. مطمئنا راه های بسیار خوبی برای تامین نور مناسب اتاق ها، حتی برای اتاق های تاریک خانه وجود دارد، که با به کارگیری این روش ها می توان به صورت بهینه تری از فضای روشن منزل استفاده کرد.

:: برچسب‌ها: دکوراسیون ، دماوند ,



بازدید : 47
نویسنده : علی

امیر سرتیپ ستاد دکتر احمد رضا پوردستان در گفتگو با مهر در مورد قدرت جمهوری اسلامی در مواجهه با هرگونه تهدید خارجی بیان داشت: نیروهای مسلح متناسب با تهدید، ظرفیت های لازم برای دفاع راهبردی را ایجاد می کنند. وی عنوان کرد: در دفاع زمینی، هوایی و دریایی با کمک صنعت دفاعی و جوانان کشور در مراکز علمی دانش بنیان توانسته ایم گامهای بلندی در زمینه خودکفایی در تولیدات تجهیزات نظامی برداریم و امروز به این اعتماد، باور و توانمندی رسیده ایم که به شایستگی می توانیم از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم. امیر پوردستان اظهارداشت: اگر دشمنی بخواهد به خیال خامی تهدیدش را عملی کند با پاسخ کوبنده و پشیمان کننده ای روبرو خواهد شد. جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: ارتش، سپاه و نیروی انتظامی طرح های هماهنگ و تکمیل کننده دفاعی را در رزمایش ها تمرین میکنند.

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



فرمانده نیروی انتظامی با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 31
نویسنده : علی

 

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از فرماندهان ارشد و معاونین این نیرو با امیر سرلشکر ستاد دکتر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار که عصر امروز (سه شنبه) در محل ستاد فرماندهی ارتش صورت پذیرفت، سرلشکر موسوی با اشاره به بازدید اخیر فرماندهی معظم کل قوا از دانشگاه امین نیروی انتظامی و بیانات مهم معظم له در خصوص فعالیت ها و عملکرد این نیروی مقتدر و خدمتگذار گفت: در دیدار امروز با سردار اشتری برخی از محورها و تدابیر مطرح شده در بیانات حضرت آقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



حکم تلفظ اشتباه در نماز چیست؟
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 74
نویسنده : علی

 تلفظ اشتباه در نماز

بر هر انسان مکلفی واجب است که تلفظ صحیح نماز را بیاموزد و بنا بر فتوای بسیاری از فقها، تلفظ ناصحیح به طور عمد، باعث ابطال نماز می‌شود.

 تلفظ اشتباه حمد و سوره باعث ابطال نماز می شود و اگر سهوا تلفظ درست ادا نشود، نماز صحیح است.
بر هر انسان مکلفی واجب است که تلفظ صحیح نماز را بیاموزد و بنا بر فتوای بسیاری از فقها، تلفظ ناصحیح به طور عمد، باعث ابطال نماز می‌شود.
حجت الاسلام محمدحسین فلاح زاده، عضو بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری حکم تلفظ نماز را اینگونه بیان می‌کند:

«بر اساس فتوای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و بسیاری از فقهای دیگر، اگر فردی تلفظ را به عمد اشتباه بخواند، نماز او باطل است و بایستی قضاء آن را بجا آورد و اگر سهواً اشتباه خوانده شود، نماز او صحیح است و نیازی به اداء قضاء ندارد بلکه باید تلفظ خود را تصحیح نماید و نماز‌های بعدی را با تلفظ صحیح بخواند.»
هم‌چنین لازم به ذکر است که در نماز های صبح، مغرب و عشاء بر مردان واجب است تا حمد و سوره را بلند بخوانند و اگر سهوا و یا از روی عدم اطلاع آهسته خوانده شود، نماز صحیح است، ولی اگر از روی عمد باشد نماز باطل است، و برای نمازهای قضاء نیز باید به همین صورت اداء شود.



:: برچسب‌ها: نماز، دماوند ,



روایتی از حماسه تکاوران نیروی دریایی ارتش
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 58
نویسنده : علی

 

روایت گوشه هایی از حماسه آفرینی های رزمندگان تکاور نیروی دریایی ارتش در سال های دفاع مقدس، امروز از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا، در این مستند که توسط گروه تلویزیونی ارتش تهیه شده است، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز که در سالهای دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان تکاور این نیرو در عملیات های متعددی حضور داشته و ناخدا صمدی، فرمانده پیشکسوت تکاوران نداجا  به بیان خاطرات خود از آن روزهای حماسه و دفاع خواهند پرداخت.
گفتنی است، برنامه تلویزیونی ارتش جمهوری اسلامی ایران دوشنبه (27 شهریور) بعد از بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما پخش شد.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



بازدید : 54
نویسنده : علی

   اخبار علمی ,خبرهای علمی , قدرت شنوایی پرندگان

محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که پرندگان با بالا رفتن سن قدرت شنوایی خود را از دست نمی‌دهند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، این کشف جدید می‌تواند به یافتن درمان‌هایی برای ناشنوایی کمک کند.

 مطالعات انجام شده از جغدهای انبار(جغد سفید) نشان می‌دهد که آنها گوش‌های پیری ناپذیری دارند که این یک مزیت ژنتیکی است که به سلول‌های شنوایی اجازه می‌دهد تا خود را دوباره احیا کنند.

 به طور معمول سلولهای شنوایی با بالا رفتن سن از بین می‌روند اما این پژوهش جدید نشان می‌دهد که جغدهای سفید توانایی احیاء این سلول‌ها را دارند.

 دانشمندان بر این باورند که این توانایی مشمول تمامی پرندگان می‌شود زیرا آنها در تحقیقات قبلی که بر روی سارها انجام داده بودند، به نتایج مشابهی دست یافتند.

 پستانداران، از جمله انسان‌ها، معمولا از افت شدید قدرت شنوایی در سالمندی رنج می‌برند.

 درک اینکه چگونه پرندگان می‌توانند این قوه را حفظ کنند، می‌تواند به یافتن گزینه‌های جدید درمانی برای انسان‌ها منجر شود.


:: برچسب‌ها: شنوایی ، دماوند ,



آموزش و عزم راسخ سربازان تضمین کننده امنیت کشور است
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 52
نویسنده : علی

 

در راستای تکریم کارکنان وظیفه و بررسی وضعیت آنان، مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش در حسینیه ثارالله این ستاد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد سیفی، معاون نیروی انسانی ارتش طی سخنانی خدمت سربازی را آموزنده اصول و مهارت های مورد نیاز زندگی دانست و گفت: استقامت، جدیت و توانمندی نیروهای نظامی که بخش قابل توجهیی از آن شما سربازان عزیز هستید، بسیاری از ناامنی های داخلی و خارجی را از کشور دور می سازد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بزرگترین ادعای HUAWEI به حقیقت تبدیل شد!
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 47
نویسنده : علی

 

  اخبارتکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی  ,هواوی
شرکت هواوی سرانجام پردازنده Kirin 970 جدید خود را در تست‌های سرعت اینترنتی آزمایش کرد و نتیجه همان چیزی بود که این شرکت ادعا کرده بود.

 بزرگترین ادعای Huawei به حقیقت تبدیل شد!به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت هواوی مدتی پیش اعلام کرده بود که در حال ساخت پردازنده پرقدرت Kirin 970 است. این شرکت که پیشینه بسیار خوبی در ساخت گوشی‌های هوشمند دارد اخیرا در بازار ساخت پردازنده‌های گوشی همراه نیز وارد شده است.

 اما به تازگی اعلام شد که پردازنده Kirin 970 پرسرعت‌ترین اینترنت همراه را دارد. این پردازنده نسل جدید سرعتی معادل 1.2 گیگابایت بر ثانیه دارد و قادر است با بیشترین سرعت موجود، اطلاعات را از طریق اینترنت انتقال دهد.

 زمانی که اعلام شد هواوی قصد دارد پردازنده Kirin 970 را عرضه کند، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که این پردازنده در رقابت با پردازنده‌های قدرتمند Qualcomm قرار گیرد. اما این اتفاق امروز افتاد و تست سرعت پردازنده Kirin 970 باورنکردنی بود.

 گفتنی است؛ پردازنده Kirin 970 برای اولین بار روی گوشی Huawei Mate 10 استفاده شد و قطعا در آینده‌ای نزدیک بسیاری از شرکت‌های ساخت گوشی هوشمند از این تراشه استفاده خواهند کرد.


:: برچسب‌ها: هواوی ف دماوند ,



ساخت عضله مصنوعی با قدرت خارق‌العاده
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

   اخبارعلمی ,خبرهای  علمی,عضله مصنوعی

با تلاش مهندسان برای توسعه یک عضله مصنوعی که می‌تواند هزار برابر وزن خود را تحمل کند، تولید ربات‌های شبه انسان یک گام به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. 

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان موفق به توسعه یک عضله نرم مصنوعی قابل چاپ سه‌بعدی شدند که برخلاف نمونه‌های قبلی به کمپرسور خارجی یا تجهیزاتی با ولتاژ بالا نیاز ندارد.

این عضله مصنوعی می‌تواند فشرده شده، کشیده شده، خم شده، پیچانده شده و همچنین میزان مختلفی از وزن را تحمل کند.

یک تیم از مهندسان در دانشگاه کلمبیا می‌گویند تاکنون هیچ ماده‌ای عملکردی شبیه به این عضله نداشته است.



:: برچسب‌ها: ربات ، دماوند ,



بازدید : 67
نویسنده : علی

 Image result for ‫رژه هوایی ایران‬‎

در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برگزاری رژه 31 شهریورماه، آخرین تمرین جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه پاسداران در پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، مرحله پایانی تمرین رژه هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و هوافضای سپاه پاسداران برای ایجاد آمادگی جهت حضور در رژه  نیروهای مسلح بندرعباس، صبح امروز در پایگاه نهم شکاری برگزار شد.
این تمرین با حضور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولین در پایگاه نهم شکاری بندرعباس برگزار شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چگونگی رفع عذاب الهی
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 34
نویسنده : علی

 دعای رفع گرفتاری,دعای رفع گرفتاری

در قرآن کسانی که بر خلاف آموزه های عقلانی و وحیانی عمل می کنند، به عذاب، انذار داده شده اند

 مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: عذاب خداوند از طرف غیب به توسط ملایکه، با توبه و رجوع الی الله و تضرع رفع می شود چه استبعاد دارد که عذاب از ما نیز رفع شود.

عذاب الهی چگونه رفع میشود
عذاب به معنای عقوبت، مجازات، شکنجه و ایجاد درد شدید است. اصل تعذیب در زبان عربی چنان که راغب اصفهانی در مفردات الفاظ قرآن کریم بیان کرده، زدن زیاد با انتهای تازیانه و بند شلاق است. از این رو عذاب را می توان معادل شکنجه در زبان فارسی دانست.

 


:: برچسب‌ها: عذاب الهی ، دماوند ,



یکان های زرهی قدرت رزمی فرماندهان هستند
نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی

 

Image result for ‫امیر حیدری‬‎

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بازدید از تیپ 392 زرهی دشت آزادگان گفت: یکان های زرهی در نیروی زمینی ارتش قدرت نظامی و رزمی فرماندهان هستند.

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در تیپ 392 زرهی خوزستان ضمن دیدار با کارکنان این تیپ گفت: تیپ 392 زرهی در دوران دفاع مقدس به عنوان بازوی لشکر 92 زرهی خوزستان در مقابل رژیم بعثی عراق ایستاد و در این مسیر مقدس، شهدای گرانقدری را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرد.


:: برچسب‌ها: نزاجا , دماوند ,



تکریم بازنشستگان یک تکلیف است
نوشته شده در یک شنبه 26 شهريور 1396
بازدید : 58
نویسنده : علی

 Image result for ‫دومین همایش تجلیل از بازنشستگان دافوس آجا با‬‎

دومین همایش تجلیل از بازنشستگان دافوس آجا با دعوت از پیشکسوتان در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

دومین همایش تجلیل از بازنشستگان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) به منظور قدردانی از زحمات پیشکسوتان این دانشگاه برگزار شد. 
در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم دکتر حسین ولیوند زمانی، فرمانده دافوس آجا گفت: تکریم پیشکسوتان تکلیف است و آنچه در شان بازنشستگان عزیز می باشد باید برای آنها فراهم گردد و این تجلیل قطره ای ناچیز در حق بازنشستگان است.


:: برچسب‌ها: دافوس آجا ، دماوند ,



موزه فرش ایران
نوشته شده در یک شنبه 26 شهريور 1396
بازدید : 71
نویسنده : علی

 Kتصاویر موزه فرش ایران,عکس های موزه فرش ایران

  موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است

 موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه به دستور فرح پهلوی ساخته شد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به وسیله وی گشوده شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده است.

هدف از تشکیل این موزه را می‌توان پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی دانست. این موزه شامل سایر محصولات از قبیل گلیم هم می‌شود.



:: برچسب‌ها: فرش ، دماوند ,



نوشته شده در یک شنبه 26 شهريور 1396
بازدید : 50
نویسنده : علی

 امامزادگان ایران

مقبره قادر پیغمبر در استان گیلان است

 شهرستان لاهیجان ۱۶۷ بقعه متبرکه دارد که برخی در نقاط صعب العبور و ییلاقات این شهرستان قرار دارند و از این تعداد حدود ۲۰ مورد شاخص هستند.

از بقاع شاخص شهرستان لاهیجان می‌توان به بقعه چهار پادشاهان، بقعه آقا ميرشمس الدین، بقعه ميرجمال‏الدين، امامزاده سید ابراهیم برفجان، شیخ زاهد و بقعه قادر پیامبر که تنها پیامبر استان گیلان است، اشاره کرد.

اما در روستای بابا ولی دیلمان، بنایی چهارگوش قرار دارد که در ضلع‌های شمالی، شرقی و جنوبی آن، ایوان‌های ستون‌دار چوبینی وجود دارد. این بقعه، همانند بسیاری از آرامگاه‌های شمال ایران، نقاشی‌های مذهبی دارد و پوشش بام آن از سفال است.


:: برچسب‌ها: گیلان ، دماوند ,



کربلا......
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 76
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلونشته برای کربلا‬‎

 


:: برچسب‌ها: کربلا , دماوند ,



رهبرم .....
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 56
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای رهبرم‬‎


:: برچسب‌ها: رهبری ، دماوند ,



بازدید : 60
نویسنده : علی

 

به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش، در این مراسم امیر سرتیپ دکتر احمدرضا پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: اگر در دنیای کنونی کشوری از ناملایمات نهراسد و خود را برای آن آماده کند در جنگ پیروز خواهد شد، لذا باید از اکنون خاکریزها را محکم نموده و پیش بینی های لازم را به عمل آورد چرا که وقتی جنگ بر کشوری تحمیل شود فرصت آماده سازی نیست.

امیر سرتیپ پوردستان به برکات آماده بودن برای نبرد با دشمن اشاره کرد و گفت: اولین برکت آماده سازی اعتماد به نفس کارکنان است چرا که وقتی یک یگان نظامی ماموریت خود را از قبل در شرایط مختلف تمرین کرده و مجهز به سلاح ها و ابزار جنگی نیز باشد، هیچ نگرانی نخواهد داشت.

وی امنیت روانی برای مردم و بازدارندگی را از دیگر برکات آماده بودن برای نبرد توصیف کرد و افزود: مردم وقتی اقتدار نیروهای مسلح خود را ببینند و بدانند که در صورت وقوع حادثه در کمترین زمان به مقابله می پردازند، دلشان قرص و محکم می شود و دشمنان نیز با دیدن قابلیت ها و ظرفیت های عملیاتی ما جرات اقدام عملی برضد ما را نخواهد داشت.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



تاثیر دود سیگار بر کودکان، مشکلاتی که خواهد داشت
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 128
نویسنده : علی

 عوارض و مضرات سیگار,مضرات سیگار برای کودکان

والدین سیگاری باعث  بروز بیماریهای گوناگونی در کودکان  خود می شوند

 

والدین در هر فاصله‌ای از کودکان خود سیگار بکشند، سلامت آنها را به خطر می‌اندازند،والدین سیگاری باعث بروز بیماریهای گوناگونی در کودکان  خود می شوند. والدین در هر فاصله‌ای از کودکان خود سیگار بکشند، سلامت آنها را بخطر می‌اندازند، مخصوصا ریه کودکان بدلیل حساسیت ممکن است آسیب بیشتری ببیند .
 


:: برچسب‌ها: سیگار ، دماوند ,



هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بررسی راهکارهای ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره مندی از دستاوردها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



هم افزایی ارتش و سپاه در مسیر تحقق اقتدار دریایی
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 33
نویسنده : علی

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بررسی راهکارهای ارتقای هم افزایی و تقویت همکاری های فی مابین در حوزه نیروی دریایی ارتش و سپاه، انتقال تجربیات، بهره مندی از دستاوردها و برکت افزایی در راستای تعاملات رزمی و دفاعی، ارتباط نخبگان و تلاش در جهت نیل به اهداف ترسیم شده در مسیر تحقق اقتدار دریایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله محورهایی بود که در این دیدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
 


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



حکمت خواب ماندن برای نماز شب
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

 آموزش نماز شب,فواید نماز شب

درباره فضیلت نماز شب روایت بسیار است

 

خداوند مهربان از خود فرد گاهتر به شب زنده داری های او و مشقّتی است که در این راه تحمّل می کند، بنابراین گاهی بر فرد نمازگزار کسالت و خواب را یک شب و یا دو شب مسلط میکند و این امر از جهت نظر کردن خدا به او و ترحّم و مهربانی خداوند است به او . و هر ینه اگر نمازگزار از این امر گاه شود امکان دارد او را عُجب فرا بگیرد و خود را دیگر مقصر ندانسته و خود را فوق همه عابدان پندارد و در این حال عُجب است که از خداوند دور گشته و فکر می کند که به خدا نزدیک است .

یکی از حکمت های خواب ماندن نماز شب گزاران
تقریباً همه ما از فضیلت نماز شب خبر داشته و توصیه و سفارش های فراوان در باره آن را نیز شنیده ایم. برخی افراد از این توفیقات بی نصیب نمانده و شب را با یاد محبوب به صبح می رسانند . در این میان گاه اتفاق افتاده، افرادی که نزد خدا از جایگاه برجسته ای برخورداند از توفیق نماز محروم می شوند، سوال این است آیا همیشه خواب ماندن و بی نصیب ماندن از نماز شب نشان از محرومیت دارد؟ آیا خدا بدین وسیله آنان را تنبیه کرده است؟


:: برچسب‌ها: نماز شب ،دماوند ,



بازدید : 33
نویسنده : علی

 

به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم بزرگداشت و سخنرانی مذهبی با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد ارتش در مسجد امام خمینی(ره) این ستاد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین صنعت پور، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش طی سخنانی گفت: غدیر علی (ع) را نساخت بلکه علی (ع) موجب به وجود آمدن واقعه بزرگ غدیر خم شد.

حجت الاسلام والمسلمین صنعت پور در ادامه تصریح کرد: اعیادی همچون غدیر خم که نشانگر حقانیت مذهب شیعه هستند باید مورد توجه ویژه همه محبان امام علی (ع) و دوستداران واقعی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قرارگیرد و هر ساله بر ارزش و اهمیت آن افزوده شود.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



6 ویژگی کلیدی که اپل باید به آیفون 8 اضافه کند
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 27
نویسنده : علی

 اپل در چند سال گذشته بیشتر توجه خود را بر روی نازک تر و سبک تر ساختن آیفون ها معطوف کرده و این در حالی است که فقدان برخی از ویژگی های کلیدی عده ای از کاربران آیفون را به خرید گوشی های اندرویدی سوق می دهد .

به گزارش برترین ها،  اپل در چند سال گذشته بیشتر توجه خود را بر روی نازک تر و سبک تر ساختن آیفون ها معطوف کرده و این در حالی است که فقدان برخی از ویژگی های کلیدی عده ای از کاربران آیفون را به خرید گوشی های اندرویدی سوق می دهد .

 

کارشناسان بازار گوشی های هوشمند معتقدند که اهالی کوپرتینو برای تداوم رقابت با گوشی های اندرویدی نیاز دارند تا 6 ویژگی کلیدی را به خانواده آیفون ها اضافه کنند که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم.


:: برچسب‌ها: آیفون 8 ، دماوند ,



نجات یک فروند لنج ماهیگیری از غرق شدن
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 40
نویسنده : علی

 


یک فروند لنج ماهیگیری که به علت آبگرفتگی موتور در حال غرق شدن بود توسط ناو موشک انداز فلاخن نجات پیدا کرد.
به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش،یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس  که برای تست موتور خود در فاصله ۴۵ مایلی از ساحل بندر جاسک مستقر شده بود دچار آبگرفتگی وخرابی موتورخانه می شود و از نیروی دریایی ارتش طلب کمک می کند، پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک انداز فلاخن را برای کمک اعزام میکند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می شود.
گفتنی است یک فروند ناو آمریکایی به شماره بدنه ۰۲ در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک انداز فلاخن  از منطقه دور می شود.


:: برچسب‌ها: نداجا ، دماوند ,



ساخت آنتی بیوتیک جدید به کمک زنبور عسل
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 36
نویسنده : علی

 فواید زنبورهای عسل,نحوه ساخت آنتی بیوتیک

پروتئین تولید شده زنبور عسل بعد از ۳۰سال به ساخت آنتی بیوتیک جدید منجر می شود

 

محققان آمریکایی می گویند: یک نوع پروتئین که توسط زنبورهای عسل تولید می شود، می تواند در عرض ۳۰ سال به ساخت یک آنتی بیوتیک جدید منجر شود.

 

هر سال شمار زیادی از مردم سراسر جهان به باکتری های مقاوم به دارو آلوده می شوند و برای تعدادی از آنها این عفونت و عوارض مرتبط با آن کشنده است.

 

مقامات بهداشتی به دلیل مقاوم شدن گونه های باکتریایی در مقابل داروهایی که مدت های زیادی استفاده شده اند، به دنبال ساخت آنتی بیوتیک های جدید هستند.


:: برچسب‌ها: آنتی بیوتیک، زنبور ، دماوند ,



بازدید : 22
نویسنده : علی

 

هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش صبح امروز به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش آغازشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هفدهمین دوره مسابقات خواهران شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز (یکشنبه، 19 شهریورماه) در مرکز همایش‌های کوثر این سازمان برگزار شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



چرا وزن کم نمی‌کنیم؟
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 31
نویسنده : علی

 راه های کم کردن وزن

بهترین راه برای کاهش وزن، انجام تمرینات قدرتی در کنار تمرینات هوازی است

 

پیاده روی می‌کنید، حساب کالری‌ها را دارید، باشگاه می‌روید و تمام تلاش‌تان را می‌کنید که وزن کم کنید اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. موضوع چیست؟

 

شاید جواب این سوال در کارها و رفتارهای تصادفی باشد که تقریبا هر روز انجام می‌دهید بدون اینکه آگاه باشید؛ همان عادت‌های کوچکی که ظاهرا ارتباطی با کاهش وزن ندارند اما در واقع، تمام تلاش‌های‌تان را بی‌اثر می‌کنند.

  


:: برچسب‌ها: کاهش وزن ، دماوند ,



بازدید : 27
نویسنده : علی

 

 
محمدجواد جابری از قاریان برتر ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و امید حسینی‌نژاد فرزند یکی از کارکنان بازنشسته آجا در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه حائز رتبه ممتاز و عالی شدند و طی مراسمی از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که از یازدهم شهریورماه در بخش آقایان آغاز شده بود، امروز ۱۸ شهریورماه در حسینیه ثارالله(ع) ارومیه به کار خود پایان داد.
 در این رقابت‌ها که ازمعتبرترین مسابقات قرآنی کشور محسوب می‌شود، محمدجواد جابری از قاریان برتر ارتش و نیروهای مسلح در رشته قرائت ترتیل حائز رتبه اول (ممتاز) و همچنین امید حسینی‌نژاد فرزند یکی از کارکنان بازنشسته ارتش در رشته قرائت تحقیق حائز رتبه دوم (عالی) شد.


:: برچسب‌ها: قران ، آجا ، دماوند ,



اشعار ولادت امام موسی کاظم علیه السلام
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 27
نویسنده : علی

  متن مداحی ولادت امام موسی کاظم, مولودی ولادت امام موسی کاظم

شعری در مورد ولادت امام موسی کاظم (ع)

 

مژده‏ اى دل که به ما تاج سرى داد خدا

شب ما سوته دلان را سحرى داد خدا

سجده شکر به جا آر که از رحمت خویش

تیر جانسوز دعا را اثرى داد خدا

شجر طیبه ى گلشن طاها را باز

هم ثمر داده و هم برگ و برى داد خدا

تا که اسلام قوى گردد و الحاد ضعیف

صدف بحر ولا را گهرى داد خدا

اى صبا فاطمه را مژده بده کز ره لطف

صادق آل نبى را پسرى داد خدا

ملک از کنگره ى عرش برین مژده دهد

که به ما ناجى نیک و سیرى داد خدا

بهر آزادى ابناء بشر بار دگر

به بشر رهبر فریادگرى داد خدا

تا کند زیر و زبر کاخ ستم را اى دل

مژده ‏ى آیت فتح و ظفرى داد خدا

تا به پرواز در آید به جهان طایر فکر

امشب از شوق و شعف بال و پرى داد خدا

شادمانم من ژولیده که از رحمت خود

به من بى هنر امشب هنرى داد خدا

ژولیده نیشابوری


:: برچسب‌ها: ولادت ، امام موسی کاظم ، دماوند ,



مراسم سالگرد درگذشت همسر سرلشکر عطاء الله صالحی
نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1396
بازدید : 21
نویسنده : علی

 

مراسم اولین سالگرد درگذشت مرحومه مرضیه شریعتمداری، همسر امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و خواهر محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، بعداز ظهر شنبه، 18 شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این مراسم از ساعت 17:30 تا 19:00 امروز در محل حسینیه نیاوران واقع در خیابان شهید باهنر،خیابان نیاوران، کوچه مسجد برگزار می شود.

 

گفتنی است، مرحومه مرضیه شریعتمداری؛ همسر یک رزمنده ولایتمدار، خواهر شهید و تربیت یافته از خانواده ای با اصالت و مومن بود که شهریور ماه سال گذشته بر اثر بیماری درگذشت و در جوار بارگاه مطهر رضوی با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور مشهد مقدس تشییع و به خاک سپرده شد.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



بازدید : 23
نویسنده : علی

 

 
حجت السلام والمسلمین محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هئیت همراه از حوزه مقاومت بسیج 313 امام محمد تقی(ع) بازدید کردند.
به گزارش ناحیه مقاومت بسیج شهید محلاتی تهران، حجت السلام والمسلمین حسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حوزه 313 امام محمد تقی(ع) بازدید کرد.
در ابتدای این برنامه فرمانده حوزه  بسیج 313 ضمن عرض خوش آمدگویی به رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خلاصه ای از اهم فعالیت های این حوزه را به حجت السلام حسنی ارائه کرد.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی، ضمن تشکر از زحمات بسیجیان و فرمانده حوزه 313 امام محمدتقی(ع) درباره اجرایی شدن طرح های گسترده فرهنگی،مذهبی در شهرک های آجا مطالبی را عنوان نمود و افزود: برنامه های فرهنگی،مذهبی که قرار است در شهرک های مسکونی برگزار شود خیلی بهتر است که با همکاری عقیدتی سیاسی، بسیج و سایر مدیریت های شهرکها برگزار شود.
در ادامه جلسه، فرم جذب  عضویت بسیج حوزه 313 توسط رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تکمی

:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



نوشته شده در پنج شنبه 16 شهريور 1396
بازدید : 40
نویسنده : علی

 

۶ نکته برای افزایش سرعت وای‌فای

 

 

افزایش سرعت وای فای کامپیوتر, افزایش قدرت وای فای لپ تاپ

افزایش سرعت امواج وای‌فای

 

آیا سرعت وای‎فای‎‎ شما کند است؟ آیا می‎خواهید قدرت اتصال بی‎سیم خود را افزایش دهید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 6 راهکار تقویت اتصال بی‎سیم که سرعت شما را 5 برابر افزایش می‎دهد را بررسی کنیم.

 

 نکات ذکر شده در این راهنمای تقویت اتصال وای‎فای‎‎ برای مبنای تجربه شخصی در زمینه کار با روتر و کسب اطلاعات در زمینه نحوه کارکرد وای‎فای‎‎ گردآوری شده است. اگر شما همچنان با مشکل اتصال کم سرعت یا از دست دادن میزان زیادی پکت ارسال شده از طریق وای‎فای‎‎ مواجه هستید و هنوز هم از یک روتر ارزان قیمت مدل پایین که شرکت خدمات دهنده اینترنت شما در اختیارتان قرار داده استفاده می‎کنید، چاره دیگری ندارید جز این که روتر خود را تعویض کنید. در غیر این صورت این 6 راهکار را اجرا كنيد.


:: برچسب‌ها: مودم ، دماوند ,



نوشته شده در پنج شنبه 16 شهريور 1396
بازدید : 48
نویسنده : علی

 سردار سرلشکر محمدحسین باقری و امیرسرلشکر ستاد دکتر سیدعبدالرحیم موسوی طی دیداری بر لزوم ارتقاء آمادگی های دفاع کشور تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در پی انتصاب سرلشکر موسوی به سمت فرماندهی کل ارتش، سردار سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد فرماندهی کل ارتش در دیداری صمیمانه، اظهار داشت: به فضل الهی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش غیرتمند تحت منویات و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، در یک روند پر شتاب و هماهنگ، در مسیر تقویت روز افزون سپر دفاعی کشور در عرصه های زمینی، دریایی و هوا و فضا، حرکت جهادی و انقلابی دارند و دشمنان را از هرگونه ماجراجویی علیه میهن اسلامی برحذر داشته اند.


:: برچسب‌ها: آجا ، دماوند ,



امام حسین
نوشته شده در سه شنبه 14 شهريور 1396
بازدید : 68
نویسنده : علی

 Image result for ‫دلنوشته برای امام حسین‬‎


:: برچسب‌ها: امام حسین ، دماوند ,



سفر به آبشار آیینه رود
نوشته شده در سه شنبه 14 شهريور 1396
بازدید : 50
نویسنده : علی

 عکس های آبشار آیینه

آبشار «آیینه رود» در تنگه «روح افزا» که در نزدیکی شهر دماوند است

آبشار «آیینه رود» در تنگه «روح افزا» که در نزدیکی شهر دماوند است

 

برای فرار از گرمای تابستان و گذراندن آخر هفته در منطقه ای خنک، دامنه های جنوبی البرز انتخابی نزدیک و مناسب است. این کوه ها در عین نزدیکی به تهران، دارای آبشارها، چشمه ها و رودخانه های پرآب و خنکی هستند که هم می توان از هوای معتدل و تمیزشان لذت برد، هم این که پایی در آب خنک زد و گرمای تابستان را به رودخانه خروشان سپرد؛ گرچه برخی نقاط این منطقه بسیار معروف هستند، اما هستند مناطقی که آخر هفته خلوتی دارند.
 

آبشار «آیینه رود» در تنگه «روح افزا» که در نزدیکی شهر دماوند است، از آبشارهای زیبای منطقه به شمار می رود که گردشگران خسته از هوای تابستان را به ویژه در آخر هفته ها به سوی خود می کشاند. این آبشار که هم فاصله اش از تهران کم است و هم پیاده روی کوتاه و راحتی دارد، می تواند مقصد یکی از سفرهای یک روزه ساکنان تهران و شهرهای اطراف باشد. 

 


:: برچسب‌ها: آبشار آیینه رود ، دماوند ,



مصرف ویتامین به صورت شربت بهتر است یا قرص؟؟
نوشته شده در سه شنبه 14 شهريور 1396
بازدید : 37
نویسنده : علی

 مکمل غذایی برای افزایش وزن,مکمل غذایی چیست

دریافت ناکافی ویتامین های ضروری منجر به کمبود می شود

 

با اینکه گفته می شود بهتر است تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنمان را از برنامه غذایی متعادل و سالم دریافت کنیم اما با وجود تلاش زیادی هم که می کنیم باز ممکن است مشغله زیاد کاری، مسافرت و کلی دلیل دیگر باعث شوند عادت غذایی مان آنطور که باید پیش نرود و برای جبران دریافت مواد مغذی دست به دامان مکمل ها شویم.

 

انتخاب یک مکمل مناسب از میان انواع بی شماری که وجود دارد کارِ مشکلی است. بنابراین با کمک متخصصین به شما می گوییم چه ویتامین هایی ارزش دریافت دارند.

مکمل ها می توانند ویتامین هایی که از غذاها دریافت می کنید را افزایش دهند و کمک کنند به اندازه نیاز روزانه بدن برسند. دریافت کافی ویتامین هایی که بدنتان نیاز دارد کمک می کند احساس و عملکرد بدنتان در بهترین حالت خود قرار بگیرد.


:: برچسب‌ها: ویتامین ، دماوند ,